مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

829
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

صلاحیت های معلمی متناسب با ویژگی های جهانی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه مدیران و معلمان نمونه مدارس

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف این پژوهش طراحی الگوی صلاحیت های معلمی متناسب با ویژگی های جهانی و اعتبار سنجی آن از نظر متخصصان علوم تربیتی و معلمان نمونه است. روش انجام پژوهش آمیخته اکتشافی(کمی-کیفی) و جامعه آماری آن 167نفر از متخصصان علوم تربیتی و معلمان نمونه شهرتهران در سال تحصیلی 96-1395 و نمونه آماری 114 نفراست که 80 نفر آن معلمان نمونه و 34 نفر متخصصان علوم تربیتی میباشند که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. در این تحقیق ابتدا به صورت کیفی به تدوین ابزار ( پرسشنامه محقق ساخته ) و تحلیل محتوا اقدام و روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط صاحب نظران تایید و پایایی آن پس از اجرای مقدماتی از طریق محاسبه ضریب آلفای کرانباخ 98/0 محاسبه گردید و در مرحله دوم ( کمی) ابزار طراحی شده اجرا گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که صلاحیت های حرفه ای در پنج بعد شامل دانش حرفه ای ( دانش پداگوژی, برقراری ارتباط, تخصصی/ سازمانی و خودشناسی), مهارت های حرفه ای(مهارت تدریس, برقراری ارتباط موثر, کار تیمی, فناورانه و ارزشیابی), توانایی های حرفه ای (تفکر خلاق تفکر انتقادی, حل مسئله, توانایی ذهنی / تحلیلی, رهبری), نگرش های حرفه ای ( یادگیری مادام العمر, نگرش معلمی, خود/دگرباوری مثبت, نگرش پیش کنشی, نگاه دمکراسی, دیدگاه دانش آموز محوری) و ویژگی های حرفه ای (اخلاقی, رفتاری, عاطفی, و ارتباطی) می باشد. بررسی آزمون خی دو نشان داد در تمامی این مؤلفه ها, مقادیر مشاهده شده و مورد انتظار با یکدیگر تفاوت معناداری دارد. نهایتاً, دانش برقراری ارتباط, دانش تخصصی و دانش خودشناسی بیشترین اهمیت را از نظر متخصصان علوم تربیتی و معلمان نمونه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ماجدی، پری سیماسادات، نادری، عزت اله، و سیف نراقی، مریم. (1398). صلاحیت های معلمی متناسب با ویژگی های جهانی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه مدیران و معلمان نمونه مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(1 )، 87-104. SID. https://sid.ir/paper/399412/fa

    Vancouver: کپی

    ماجدی پری سیماسادات، نادری عزت اله، سیف نراقی مریم. صلاحیت های معلمی متناسب با ویژگی های جهانی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه مدیران و معلمان نمونه مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(1 ):87-104. Available from: https://sid.ir/paper/399412/fa

    IEEE: کپی

    پری سیماسادات ماجدی، عزت اله نادری، و مریم سیف نراقی، “صلاحیت های معلمی متناسب با ویژگی های جهانی و اعتبارسنجی آن از دیدگاه مدیران و معلمان نمونه مدارس،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 1 ، pp. 87–104، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399412/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button