مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,752
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,084
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 128

چکیده

 بنا به ادبیات نظری بازاریابی, اجرای یک برنامه بازاریابی درونی به آموزش, انگیزش, هدایت و رهبری نیروی کار و ایجاد سطح بالاتری از رضایت در آنان منجر می شود و آنان را قادر می سازد تا سطح بالاتری از کیفیت خدمات را به مشتری ارائه نموده و در نهایت منجر به عملکرد بهتری در سازمانی های خود شوند. با توجه به اهمیت موضوع, در این پژوهش تلاش گردیده تا عناصر مهم در بازاریابی درونی بررسی شده و تاثیر آن ها بر عملکرد سازمان بررسی شوند. پس از مرور و بازبینی پژوهش های پیشین و ساخت مدل مفهومی, پرسش نامه ای تهیه و در اختیار مدیران و کارکنان شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران قرار گرفت و در نهایت داده های گردآوری شده از 72 پرسش نامه با کمک روش معادلات ساختاری و نرم افزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پژوهش از دسته پژوهش های میدانی و از نوع همبستگی است که در آن بازاریابی درونی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمانی متغیر وابسته است. نتایج حاصل از این پژوهش, مدل مفهومی ارائه شده را تایید نمود و نشان داد که بازاریابی درونی اثر مستقیم, مثبت و معناداری بر عملکرد دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدیعقوب، و رحمانی، سحر. (1391). تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(1 (پیاپی 4))، 111-128. SID. https://sid.ir/paper/399545/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدیعقوب، رحمانی سحر. تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1391؛2(1 (پیاپی 4)):111-128. Available from: https://sid.ir/paper/399545/fa

    IEEE: کپی

    سیدیعقوب حسینی، و سحر رحمانی، “تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 2، no. 1 (پیاپی 4)، pp. 111–128، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/399545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا