مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان: یک مطالعه مقطعی در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 زمینه و هدف برخی مطالعات سبک یادگیری دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی را به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار داده اند. اما, تعداد معدودی به بررسی سبک یادگیری دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه های علوم پزشکی پرداخته اند. لذا این مطالعه با هدف تعیین سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام یافته است. روش بررسی در این مطالعه توصیفی-مقطعی, 228 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1396 به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش آخرین نسخه پرسشنامه سبک یادگیری Kolb بود. در نهایت داده ها در نرم افزار SPSS نسخه 18 با استفاده از آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی (مجذور کای) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها 8/54% نمونه ها مونث و 89/5% مجرد بودند. 63/2% معدل بالاتر از 16 داشتند و 52/2% ترم 2 تحصیلی بودند. سبک یادگیری 40/4% دانشجویان جذب کننده, 21/9% واگرا, 19/3% انطباق یابنده و 18/4% هم گرا بود. ارتباط معناداری بین سبک یادگیری و رشته تحصیلی (0/014=p) و نیز معدل (0/006=p) مشاهده شد, اما ارتباط معناداری بین سبک یادگیری با جنس, سن, وضعیت تاهل و ترم تحصیلی دیده نشد (0/05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابامحمدی، حسن، صیادجو، زهرا، دیهیم فر، فائزه، چهارپاشلو، هاجر، و قربانی، راهب. (1399). سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان: یک مطالعه مقطعی در سال 1396. حیات، 26(1 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/400105/fa

    Vancouver: کپی

    بابامحمدی حسن، صیادجو زهرا، دیهیم فر فائزه، چهارپاشلو هاجر، قربانی راهب. سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان: یک مطالعه مقطعی در سال 1396. حیات[Internet]. 1399؛26(1 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/400105/fa

    IEEE: کپی

    حسن بابامحمدی، زهرا صیادجو، فائزه دیهیم فر، هاجر چهارپاشلو، و راهب قربانی، “سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان: یک مطالعه مقطعی در سال 1396،” حیات، vol. 26، no. 1 ، pp. 1–14، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button