Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

985
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

604
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شیوه ی اینترنتی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه: هدف: مطالعه حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شیوه ی اینترنتی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان بود. روش: کار: در یک طرح پژوهشی نیمه آزمایشی تعداد 36 نفر دانشجو که دارای علائم افسردگی بودند با استفاده از آزمون افسردگی بک و بر اساس ملاک های ورود به روش: نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (18 نفر) و گروه کنترل (18 نفر) اختصاص داده شدند. مشارکت کنندگان گروه آزمایش 8 جلسه مداخله درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (2 جلسه حضوری و 6 جلسه به شیوه ی اینترنتی با حمایت درمانگر) دریافت نمودند. مشارکت کنندگان هر دو گروه در سه مرحله پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری 2 ماهه به وسیله آزمون افسردگی بک (BDI-II) و پرسشنامه پذیرش و عمل (AAQ-II) مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با روش: آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-22 موردتجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها, نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به شیوه ی اینترنتی باعث کاهش معنا دار نمرات علائم افسردگی و افزایش انعطاف پذیری روان شناختی مشارکت کنندگان گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل, در مراحل پس آزمون و پیگیری شده است. بحث و نتیجه گیری: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به روش: خودیاری با استفاده از اینترنت در کاهش علائم افسردگی و افزایش انعطاف پذیری روان شناختی دانشجویان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی بابادی، نورعلی، متولی، محمدمسعود، دباغی، پرویز، دوران، بهناز، و تقوا، ارسیا. (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شیوه ی اینترنتی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان. پرستار و پزشک در رزم، 6(20 )، 18-27. SID. https://sid.ir/paper/400165/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی بابادی نورعلی، متولی محمدمسعود، دباغی پرویز، دوران بهناز، تقوا ارسیا. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شیوه ی اینترنتی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان. پرستار و پزشک در رزم[Internet]. 1397؛6(20 ):18-27. Available from: https://sid.ir/paper/400165/fa

    IEEE: کپی

    نورعلی خسروی بابادی، محمدمسعود متولی، پرویز دباغی، بهناز دوران، و ارسیا تقوا، “اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) به شیوه ی اینترنتی در کاهش علائم افسردگی دانشجویان،” پرستار و پزشک در رزم، vol. 6، no. 20 ، pp. 18–27، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا