مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

397
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نظام آموزشی و برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران و تورنتوکانادا: یک مطالعه تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 69

چکیده

 مقدمه: آموزش پرستاری به عنوان بخشی از نظام آموزش عالی با سرعت زیادی درحال گسترش است. نادیده انگاشته شدن کیفیت مطالب آموزشی و کارایی دانش آموختگان نگرانی عمده ای محسوب می شود. با توجه به مطالعات اندک در خصوص مقایسه ساختار آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران با سایر کشورها, این مطالعه با هدف مقایسه برنامه آموزش کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران و تورنتو کانادا انجام شد. روش ها: این مطالعه توصیفی-تطبیقی در سال 1397 انجام گردید. جهت مقایسه عناصر تشکیلدهنده برنامه آموزشی کارشناسی ارشد پرستاری کودکان ایران و کانادا, با جستجوی اینترنتی, اطلاعات لازم جمع آوری و با استفاده از الگوی چهار مرحله ای جرج اف بردی تطبیق برنامه ها انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که کوریکولوم آموزشی هر دو دانشکده تمام وقت, حضوری و با تاکید بر اصل دانشجو محوری است. در دانشکده پرستاری تورنتو به خلاقیت دانشجویان و مشارکت دانشجویان در آموزش تاکید بیشتری شده و پژوهش و آموزش مبتنی بر شواهد جز ارکان برنامه آموزشی آن ها محسوب می شود. از نظر ساختار دوره و نحوه پذیرش دانشجویان تفاوت های فراوانی دارند, اما به طور کل شباهت هایی نیز در اهداف, نقش ها و توانمندی ها وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که یکی از مشخصات برجسته برنامه آموزشی تورنتو, نقش رهبری فارغ التحصیلان و آموزش فرامرزی حرفه ای آن ها است. نتیجه گیری: برنامه کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران با توجه به نیازهای در حال گسترش این رشته و انتظارات فارغ التحصیلان در مقایسه با دانشگاه تورنتو نیاز به تغییراتی دارد. لذا توصیه می شود برنامه کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران در راستای تقویت برنامه آموزشی از استانداردهای به روز دنیا با توجه به بسترهای آموزشی خود استفاده نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، میرحسین، روشن زاده، مصطفی، و تاج آبادی، علی. (1397). مقایسه نظام آموزشی و برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران و تورنتوکانادا: یک مطالعه تطبیقی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(4 )، 61-69. SID. https://sid.ir/paper/400340/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی میرحسین، روشن زاده مصطفی، تاج آبادی علی. مقایسه نظام آموزشی و برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران و تورنتوکانادا: یک مطالعه تطبیقی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(4 ):61-69. Available from: https://sid.ir/paper/400340/fa

    IEEE: کپی

    میرحسین آقایی، مصطفی روشن زاده، و علی تاج آبادی، “مقایسه نظام آموزشی و برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران و تورنتوکانادا: یک مطالعه تطبیقی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 4 ، pp. 61–69، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400340/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button