مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیئت علمی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه: اعضای هیات علمی دانشگاه ها به عنوان افرادی که مسئول تعلیم و تربیت دانشجویان هستند, باید نسبت به اخلاق حرفه ای تدریس آگاهی داشته و با پایبندی به آن, سلامت ﻓ ﺮ ایند یاددهی-ﻳ ﺎ دﮔ ﻴ ﺮ ی را تضمین نمایند. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مؤلفه های اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیأت علمی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است روش: پژوهش حاضر از نوع پس رویدادی و جامعه آماری آن کلیه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (بالغ بر 13815 نفر) بود که از این جامعه آماری, 380 دانشجو با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شده بودند. ابزار پژوهش, پرسش نامه محقق ساخته مشتمل بر 6 مؤلفه و 32 گویه بود. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی و t تک نمونه ای, آزمون فریدمن و تحلیل واریانس با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گرفت. یافته ها: دانشجویان مؤلفه های آراستگی متناسب با شان علم و دانش, رعایت عدالت در مورد دانشجویان, احترام و تکریم دانشجویان, تسلط بر موضوع و محتوا, تسلط بر روش تدریس و ارزشیابی تدریس اعضای هیئت علمی را در حدّ بالاتر از متوسط ارزیابی نمودند. همچنین بین دیدگاه دانشجویان دانشکده ها درباره مؤلفه های آراستگی ظاهری متناسب با شاًن علم و دانش, رعایت عدالت در مورد دانشجویان, احترام و تکریم دانشجویان و تسلط علمی بر موضوع و محتوا و نمره کل اخلاق حرفه ای تفاوت معنادار ملاحظه شد. نتیجه گیری: هر چند وضعیت اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی بالاتر از متوسط ارزیابی می شود ولی هنوز فاصله زیادی (به طور خاص, در دو مؤلفه آخر یعنی تسلط بر روش تدریس و ارزشیابی تدریس) با وضعیت مطلوب دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، مهدی، ابوالقاسمی، محمود، و محمدی چابکی، رضا. (1396). ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیئت علمی. اخلاق در علوم و فناوری، 12(3 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/400408/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری مهدی، ابوالقاسمی محمود، محمدی چابکی رضا. ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیئت علمی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(3 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/400408/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حیدری، محمود ابوالقاسمی، و رضا محمدی چابکی، “ارزیابی اخلاق حرفه ای تدریس اعضای هیئت علمی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 3 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400408/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button