مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل آمیخته ی بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعه ی موردی: سامانه ی دوچرخه ی عمومی شهر مشهد)

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر تحلیل آمیخته ی بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بود. 170 نفر از مصرف کنندگان روزانه ی دوچرخه های عمومی با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند (300 N =). پرسشنامه برگرفته شده از پیشینه ی تحقیقات 17 سؤال در طیف 5 گزینه ای لیکرت, آمیخته ی بازاریابی سبز را در مورد دوچرخه ی عمومی ارزیابی می کند. اطلاعات با استفاده از نرم افزارهای 19 SPSS و 8/8 LISREL در سطح معنا داری 0/05 ≥ P تحلیل شدند. نتایج نشان داد که محصول سبز, قیمت سبز, تبلیغ سبز و مکان سبز به ترتیب از بالاترین اولویت نزد استفاده کنندگان از دوچرخه ی عمومی برخوردار بودند. با عنایت به تحلیل یافته ها, اهمیت بسیار آمیخته ی بازاریابی سبز به خصوص محصول سبز نشان دهنده ی ضرورت توجه به ابزارهای حمل ونقل سبز است که می توانند جایگزینی مناسب در جهت تقویت فرهنگ شهری باشند. دوچرخه می تواند به عنوان محصولی سبز که به کاهش آلودگی هوا منجر می شود و در کنار آن ارتقای آمادگی جسمانی را به همراه دارد, به طور ویژه مورد استقبال عموم قرار گیرد. همچنین اطلاع رسانی و ایجاد نگرش های زیست محیطی در زمینه ی فواید دوچرخه ی عمومی سبب ترویج فرهنگ استفاده از آن در بین شهروندان شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دولت خواه لائین، دری، ساعت چیان، وحید، و کشتی دار، محمد. (1397). تحلیل آمیخته ی بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعه ی موردی: سامانه ی دوچرخه ی عمومی شهر مشهد). رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 6(22 )، 81-92. SID. https://sid.ir/paper/400459/fa

    Vancouver: کپی

    دولت خواه لائین دری، ساعت چیان وحید، کشتی دار محمد. تحلیل آمیخته ی بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعه ی موردی: سامانه ی دوچرخه ی عمومی شهر مشهد). رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛6(22 ):81-92. Available from: https://sid.ir/paper/400459/fa

    IEEE: کپی

    دری دولت خواه لائین، وحید ساعت چیان، و محمد کشتی دار، “تحلیل آمیخته ی بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعه ی موردی: سامانه ی دوچرخه ی عمومی شهر مشهد)،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 6، no. 22 ، pp. 81–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400459/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button