مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 206

چکیده

 اگرچه محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برخی مناسبت­ ها از جایگاه و استقبال مناسبی در بین مردم دیگر کشورها روبرو می شود, لیکن بسیاری از محصولات فرهنگی ایران هنوز نتوانسته جایگاه ثابت و دائمی داشته باشد. این امر می تواند با ایجاد نیاز در مخاطبین و یا پاسخ به نیازهای آنان از طریق یک الگوی راهبردی بازاریابی, عملیاتی گردد. برهمین اساس, هدف این تحقیق دستیابی به الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و شناسایی ابعاد, مولفه­ ها و شاخص­ های موثر بر آن, اولویت­ بندی و اعتبارسنجی آن­ ها و تعیین روابط میان ابعاد, مولفه­ ها و شاخص­ ها می­ باشد. این تحقیق از نوع پژوهش کاربردی توسعه­ ای است و از روش آمیخته که ترکیبی از روش کمی وکیفی می باشد, استفاده شده­ است. بدین منظور و با بررسی مبانی نظری اسناد بالادستی و غیره و به روش استقرا شاخص­ هایی احصا شد و سپس جهت تکمیل شاخص­ ها با 45 نفر از خبرگان با ویژگی های خاص مصاحبه به عمل آمد و پس از رسیدن به اشباع نظری مجموعه شاخص­ ها در 12 مولفه و 4 بعد قرار داده شد. سپس با بررسی صحت رابطه میان ابعاد, مولفه­ ها و شاخص­ ها و همچنین میزان اهمیت و رابطه میان آنها, با استفاده از 345 پرسشنامه اخذ شده از دست اندرکاران و صادرکنندگان و مطلعین امر صادرات محصولات فرهنگی وضعیت موجود و مطلوب شاخص­ ها بدست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمشاد، محمدباقر، دهقان، نبی اله، چهاردولی، عباس، دهشیری، محمدرضا، و حجتی، احسان اله. (1398). تدوین الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 3(11 )، 161-206. SID. https://sid.ir/paper/400498/fa

    Vancouver: کپی

    خرمشاد محمدباقر، دهقان نبی اله، چهاردولی عباس، دهشیری محمدرضا، حجتی احسان اله. تدوین الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور. مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی[Internet]. 1398؛3(11 ):161-206. Available from: https://sid.ir/paper/400498/fa

    IEEE: کپی

    محمدباقر خرمشاد، نبی اله دهقان، عباس چهاردولی، محمدرضا دهشیری، و احسان اله حجتی، “تدوین الگوی راهبردی بازاریابی محصولات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور،” مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، vol. 3، no. 11 ، pp. 161–206، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button