مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ریاضی برای هماهنگ سازی زمان پاسخ زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی با ساختار تصمیم دو سطحی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 150

چکیده

 با کاربرد سازگارترین فنون بهبود کیفیت خدمات, باز هم نمی توان به طور کامل امکان وجود نارسایی های خدماتی را از میان برداشت. کمینه سازی فاصله زمانی میان درک نارسایی خدماتی و جبران کاستی هایی که مشتریان در فرایند خدمات رسانی با آن مواجه شده اند و با حداقل هزینه, یکی از الزام های شرکت های پاسخگو در محیط رقابتی است.در مقاله حاضر, مدلسازی زمان پاسخ ترمیم خدمات به نحوی که از یک طرف بهینه سازی سود زنجیره ترمیم خدمت و از طرفی رضایت مشتریان مواجه شده با نارسایی را در بر داشته باشد, مورد توجه واقع شده است و تعارض بهینه سازی سود بین زنجیره کلی ترمیم خدمات و سود موضعی بخش ها یا شرکت های موجود در زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی با رویکرد «برنامه ریزی دو سطحی» مدلسازی شده است. بخش یا شرکت اصلی ترمیم کننده خدمات به عنوان رهبر و در سطح پایین تر آن نیز, بخش ها یا شرکت های موجود در زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی به عنوان پیرو نقش تصمیم گیرنده موضعی را بازی می کنند. بنابراین یک تصمیم بهینه به صورت مشارکتی در بین شرکت های واقع در زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی به کار گرفته می شود که در آن شرکت اصلی زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی به عنوان رهبر به صورت تعاملی با سایر شرکت های واقع در زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی به مذاکره می پردازد.در این مقاله برای حل مدل مربوطه, یک الگوریتم ترکیبی فرا ابتکاری توسعه داده شده و با یک مثال کاربردی نحوه تحلیل نتایج نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالعلی پور، امیرحسین، ناظمی، جمشید، طلوعی اشلقی، عباس، و حسین زاده لطفی، فرهاد. (1393). طراحی مدل ریاضی برای هماهنگ سازی زمان پاسخ زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی با ساختار تصمیم دو سطحی. پژوهش های مدیریت در ایران، 18(1)، 127-150. SID. https://sid.ir/paper/400696/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالعلی پور امیرحسین، ناظمی جمشید، طلوعی اشلقی عباس، حسین زاده لطفی فرهاد. طراحی مدل ریاضی برای هماهنگ سازی زمان پاسخ زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی با ساختار تصمیم دو سطحی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1393؛18(1):127-150. Available from: https://sid.ir/paper/400696/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین عبدالعلی پور، جمشید ناظمی، عباس طلوعی اشلقی، و فرهاد حسین زاده لطفی، “طراحی مدل ریاضی برای هماهنگ سازی زمان پاسخ زنجیره ترمیم نارسایی خدماتی با ساختار تصمیم دو سطحی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 18، no. 1، pp. 127–150، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400696/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button