مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

364
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفی محتوای لازم برای دوره های آموزش کارآفرینی از نظر کارآفرینان

صفحات

 صفحه شروع 214 | صفحه پایان 251

چکیده

 هدف هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی کیفی محتوای لازم برای دوره های آموزش کارآفرینی از نظر جوانان کارآفرین استان یزد به منظور ارایه آموزش های موثرتر بود. روش این مطالعه از نوع پژوهش های کیفی بود که با استفاده از نظریه زمینه ای انجام شد. جامعه ی آماری متشکل از زنان و مردانی بود که در دوره های کارآفرینی برگزار شده در استان یزد در سال های 97-1392 شرکت کرده بودند و در حال حاضر نیز به عنوان کارآفرین مشغول فعالیت بودند. نمونه گیری به صورت هدفمند و تا اشباع نظری مصاحبه ها انجام شد. در نهایت, 20 نفر (16 مرد و 4 زن) به شیوه نیمه ساختاریافته مورد مصاحبه قرار گرفتند و مصاحبه ها با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی, تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نتایج نشان داد که برای بهبود اثربخشی آموزش های کارآفرینی باید در بعد درون فردی, مهارت هایی مانند مدیریت فردی, مهارت های اجتماعی, عوامل انگیزشی, استقلال طلبی, کنترل و جهت دهی مشکلات, ویژگی های شخصیتی کارآفرینی, خود نظم دهی عواطف و هیجان ها و شناسایی و اصلاح خطاهای شناختی مورد توجه قرار گیرد. در بعد بین فردی, ابعادی مانند مقابله با رفتارهای مخرب, روابط بین فردی کارآمد و انگیزاننده های اجتماعی و سازمانی دارای اهمیت بیشتری است. در بعد شغلی, اطلاعات و مهارت هایی مانند دانش قانونی, دانش اقتصادی, دانش تکنولوژی و شبکه سازی باید مد نظر قرار گیرد. در نهایت در بعد آموزشی محتوای آموزشی, پیش نیاز های آموزش و عوامل ساختاری و قانونی برای هرچه بهتر برگزار کردن دوره های آموزش کارآفرینی بایستی مورد توجه قرار گیرد. در پایان پژوهش نیز مدل پارادایمی محتوای دوره های آموزش کارآفرینی ارایه شد. نتیجه گیری: براساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که در محتوای آموزشی دوره های فعلی آموزش کارآفرینی بایستی تجدید نظر صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپورمیرصالح، یاسر، شمالی، مهدی، برخورداری، عاطفه، مندگاریان، اعظم، و شفیع زاده، رویا. (1399). بررسی کیفی محتوای لازم برای دوره های آموزش کارآفرینی از نظر کارآفرینان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 19(75 )، 214-251. SID. https://sid.ir/paper/400735/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپورمیرصالح یاسر، شمالی مهدی، برخورداری عاطفه، مندگاریان اعظم، شفیع زاده رویا. بررسی کیفی محتوای لازم برای دوره های آموزش کارآفرینی از نظر کارآفرینان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1399؛19(75 ):214-251. Available from: https://sid.ir/paper/400735/fa

    IEEE: کپی

    یاسر رضاپورمیرصالح، مهدی شمالی، عاطفه برخورداری، اعظم مندگاریان، و رویا شفیع زاده، “بررسی کیفی محتوای لازم برای دوره های آموزش کارآفرینی از نظر کارآفرینان،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 19، no. 75 ، pp. 214–251، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا