مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش سازه های رباتیک بر تفکر انتقادی و خلاقیت و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان متوسطه اول شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش سازه های رباتیک بر تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان متوسطه اول در یادگیری درس ریاضی بود. روش: پژوهش حاضر, شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان متوسطه اول منطقه 6 شهر تهران در سال تحصیلی 1396-1397 می باشد که با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای 40 نفر به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های خلاقیت تورنس (1992), تفکر انتقادی کالیفرنیا (1990) و سؤالات درس ریاضی برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان استفاده شد. قبل از شروع آموزش پرسشنامه ها توسط دو گروه آزمایش و گواه تکمیل شد و سپس در گروه آزمایش به این افراد سازه های رباتیک به مدت 12 جلسه آموزش داده شد و پس از پایان آموزش از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. داده ها با بهره گیری از آمار توصیفی و استنباطی (تحلیل کوواریانس تک متغیره) تحلیل شدند. یافته ها: آموزش با سازه های رباتیک تأثیر معناداری بر ابعاد ابتکار, انعطاف و بسط خلاقیت دانش آموزان متوسطه اول و بر ابعاد ارزشیابی, استنباط و استدلال استقرایی تفکر انتقادی دانش آموزان و همچنین تأثیر معناداری بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارد. آموزش سازه های رباتیک تأثیر معناداری بعد سیالی خلاقیت و در ابعاد تحلیل و استدلال قیاسی تفکر انتقادی دانش آموزان ندارد. نتیجه گیری: آموزش با سازه های رباتیک بر خلاقیت, تفکر انتقادی و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان متوسطه اول تأثیر دارد و باعث افزایش خلاقیت, تفکر انتقادی و بهبود یادگیری درس ریاضی آن ها می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادی، منیره سادات، شاه مرادی، مرتضی، و سلیمی، مهتاب. (1399). تاثیر آموزش سازه های رباتیک بر تفکر انتقادی و خلاقیت و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان متوسطه اول شهر تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(3 )، 17-40. SID. https://sid.ir/paper/400910/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی منیره سادات، شاه مرادی مرتضی، سلیمی مهتاب. تاثیر آموزش سازه های رباتیک بر تفکر انتقادی و خلاقیت و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان متوسطه اول شهر تهران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1399؛10(3 ):17-40. Available from: https://sid.ir/paper/400910/fa

    IEEE: کپی

    منیره سادات سجادی، مرتضی شاه مرادی، و مهتاب سلیمی، “تاثیر آموزش سازه های رباتیک بر تفکر انتقادی و خلاقیت و یادگیری درس ریاضی دانش آموزان متوسطه اول شهر تهران،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 10، no. 3 ، pp. 17–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button