مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تاثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف این پژوهش تاثیر نرم افزار طراحی شده با رویکرد فراشناخت بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی و روش انجام آن, شبه تجربی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری, دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه را که در سال تحصیلی 90-89 در مدارس این شهر مشغول بودند در بر می گیرد که شامل 12192 نفر است. 105 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه انگیزش تحصیلی (ISM) و آزمون پیشرفت تحصیلی است. یافته ها نشان داد که بین نمرات انگیزش تحصیلی دانش آموزان گروه های آزمایش و گواه, تفاوت معناداری وجود دارد. یافته های پیرامون مولفه های فرعی انگیزش تحصیلی بیانگر این است که میان نمرات دانش آموزان گروه های آزمایش و گواه در مولفه «گرایش به پیشرفت», «اتکا به نفس», «قدرت طلبی», «هدف مداری», «پاداش مادی» تفاوت معناداری وجود دارد. همچنین بین میزان یادگیری دانش آموزان گروه های آزمایش و گواه تفاوت معناداری وجود دارد. ولی بین میزان یادداری دانش آموزان دو گروه تفاوت معناداری یافت نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پاک نیا، لیلا، نادی، محمدعلی، صفری، یحیی، و مهدی زاده، حسین. (1392). طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تاثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 24-34. SID. https://sid.ir/paper/400932/fa

    Vancouver: کپی

    پاک نیا لیلا، نادی محمدعلی، صفری یحیی، مهدی زاده حسین. طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تاثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):24-34. Available from: https://sid.ir/paper/400932/fa

    IEEE: کپی

    لیلا پاک نیا، محمدعلی نادی، یحیی صفری، و حسین مهدی زاده، “طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تاثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 24–34، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button