مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش دسترسی در تعامل بین خیابان کامل و توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 148

چکیده

 وابستگی جوامع امروزی به خودرو, مشکلاتی را در پی داشته است؛ این امر, برنامه ریزان شهری را بر آن داشت که به دنبال دست یابی به راه حل هایی جهت بهبود دسترسی به شیوه های مختلف سفر در شبکه حمل ونقل باشند. یکی از موثرترین راه کارهای ممکن, طراحی معابر با رویکرد خیابان کامل است؛ که راحتی, دسترسی و ایمنی کاربران را فراهم می کند. طراحی این خیابان مستلزم در نظر گرفتن نیاز کاربران اعم از سواره و پیاده, دوچرخه سواران, رانندگان و یا کاربران حمل ونقل همگانی به ترددی ایمن, پاک, راحت و روان است. در این مقاله سعی بر این است تا با بررسی معضلات ترافیکی جوامع شهری درحال توسعه, راه کاری در راستای کاهش ترافیک معابر, افزایش دسترسی, افزایش ایمنی و کاهش تصادفات ارایه شود. یافته ها حاکی از آن است که رویکردهای مدیریت تقاضای استفاده از وسیله نقلیه شخصی مانند حمل ونقل فعال و توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی می توانند مکمل یکدیگر باشند. هم چنین جهت جلب تمایل شهروندان می توان از شاخص دسترسی به عنوان عامل کلیدی بین حمل ونقل فعال و توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی استفاده کرد. این شاخص عملا نقطه اشتراک رویکرد عدم توجه به وسیله نقلیه شخصی و اولویت دادن به حمل ونقل انسان محور است که به عنوان مشوق, ارتباط دهنده این نگاه تعاملی است. درنهایت, با ترکیب راه کارهای مدیریت سیستم های حمل ونقل و کاربری زمین مانند رویکرد توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی و خیابان کامل, امکان بهبود دسترسی در شبکه حمل ونقل شهری فراهم خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزاحسین، حمید، رصافی، امیرعباس، و جمالی، زهرا. (1399). نقش دسترسی در تعامل بین خیابان کامل و توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی. مطالعات مدیریت ترافیک، -(58 )، 125-148. SID. https://sid.ir/paper/401291/fa

    Vancouver: کپی

    میرزاحسین حمید، رصافی امیرعباس، جمالی زهرا. نقش دسترسی در تعامل بین خیابان کامل و توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1399؛-(58 ):125-148. Available from: https://sid.ir/paper/401291/fa

    IEEE: کپی

    حمید میرزاحسین، امیرعباس رصافی، و زهرا جمالی، “نقش دسترسی در تعامل بین خیابان کامل و توسعه با محوریت حمل ونقل همگانی،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. -، no. 58 ، pp. 125–148، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button