مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مهارت ارتباطی مربی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی پایه و اساس آموزش پرستاری است. دانشجویان در بالین صلاحیت و هویت حرفه ای خود را کسب می کنند. مربیان بالینی نقش اساسی در آموزش بالینی دانشجویان ایفا می کنند. بنابراین ویژگی ها و مهارت های مربیان در چگونگی کسب تجربیات بالینی دانشجویان نقش اساسی می تواند داشته باشد. این مطالعه با هدف بررسی نقش مهارت ارتباطی مربی بر آموزش بالینی دانشجویان پرستاری انجام گردید. روش: مطالعه با روش تحلیل محتوای کیفی در سال 1396 بر روی دانشجویان پرستاری شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی تبریز انجام شد. نمونه به روش مبتنی بر هدف شامل 20 دانشجوی پرستاری ترم چهار تحصیلی و بالاتر بود. داده ها به روش مصاحبه ای نیمه ساختاریافته جمع آوری شد. روش تحلیل محتوایی برای تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار آماری M axqda مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها منجر به ظهور چهار تم: تسهیل گری ارتباطی مربی, تسهیل واگذاری کار توسط پرستار به دانشجو, جذب همکاری بیمار و همراه, افزایش اعتماد به نفس دانشجو گردید. مهارت ارتباطی مربی بالینی باعث ایجاد جو آموزشی سازنده در محیط بالینی شده و دانشجو را قادر به کسب تجارب بالینی مثبت از این محیط می کند نتیجه گیری: نتایج نشان داد که مهارت ارتباطی مربی در برخی مواقع نقش پر رنگ تری از مهارت عملی و دانش نظری مربی در یادگیری بالینی دانشجویان دارد. مربیان بالینی نقش اساسی در جذب همکاری افراد درگیر در آموزش بالینی دانشجویان را دارند. در صورتی که مربیان بالینی از مهارت ارتباطی بالا برخودار باشند, تجارب بالینی دانشجویان مفید تر گشته و دانشجویان قادر خواهند بود یادگیری آسان تر و مفید تری را در بالین تجربه کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی افسری ممقانی، ابراهیم، رحمانی، آزاد، حسن خانی، هادی، زمان زاده، وحید، و ایرج پور، علیرضا. (1398). نقش مهارت ارتباطی مربی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 11(3 )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/401669/fa

    Vancouver: کپی

    علی افسری ممقانی ابراهیم، رحمانی آزاد، حسن خانی هادی، زمان زاده وحید، ایرج پور علیرضا. نقش مهارت ارتباطی مربی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1398؛11(3 ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/401669/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم علی افسری ممقانی، آزاد رحمانی، هادی حسن خانی، وحید زمان زاده، و علیرضا ایرج پور، “نقش مهارت ارتباطی مربی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 ، pp. 1–11، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button