مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه: عدالت مبنای پایداری و حفظ تعادل سازمان های اجتماعی و یکی از جنبه های اساسی در ارایه خدمات سلامت تلقی می شود, لذا توجه به این موضوع در سازمان های بهداشتی و درمانی اهمیت ویژه ای دارد.هدف: تعیین رابطه عدالت و اثر بخشی سازمانی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع همبستگی بود و در 6 ماهه اول سال 1386 انجام شد. نمونه های پژوهش 134 نفر از کارکنان و 108 نفر از بیماران بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند که به شیوه طبقه ای انتخاب شدند. 2 نوع پرسشنامه برای گردآوری داده ها (کارکنان - بیماران) تنظیم شد و برای تحلیل داده ها ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بکار رفت.نتایج: میانگین نمره های مربوط به ادراک بیماران از عدالت رویه ای و مراوده ای به ترتیب %54.25 و %66.25 و برای کارکنان از عدالت توزیعی و رویه ای به ترتیب %32.75 و %30 بدست آمد. یافته ها مبین همبستگی مثبت بین عدالت رویه ای با رضایت کارکنان (r=0.47) و همچنین عدالت توزیعی با رضایت شغلی آنان (r=0.46) بود. ضریب همبستگی عدالت مراوده ای و توزیعی با رضایت بیماران از خدمات بیمارستانی به ترتیب %67 و %57 محاسبه شد.نتیجه گیری: با توجه به رابطه معنی دار میان ادراک عدالت با رضایت شغلی کارکنان و رضایتمندی بیماران, احترام متقابل کارکنان و ارتباط صمیمانه آنان با یکدیگر, برخورد مودبانه و پاسخ گویی مناسب کارکنان بیمارستان با مشتریان و برقراری استانداردهای عینی برای ارایه خدمات با کمیت و کیفیت یکسان به ارباب رجوع, منجر به افزایش بهره وری در سازمان های بهداشتی و درمانی خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری پور، امیراشکان، مهرابیان، فردین، و تقی زاده، هانی. (1387). رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، 17(67)، 88-93. SID. https://sid.ir/paper/40176/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری پور امیراشکان، مهرابیان فردین، تقی زاده هانی. رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان[Internet]. 1387؛17(67):88-93. Available from: https://sid.ir/paper/40176/fa

    IEEE: کپی

    امیراشکان نصیری پور، فردین مهرابیان، و هانی تقی زاده، “رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، vol. 17، no. 67، pp. 88–93، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40176/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button