مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه ارزش ادراک شده مصرف کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 62

چکیده

 ارزش ادارک شده مشتری, مفهومی کلیدی در بازاریابی استراتژیک است؛ زیرا تا زمانی که خواسته ذهنی مشتری برمبنای ادراک وی از محصول برآورده نشود, اهداف بلندمدت سازمان محقق نخواهد شد. از این رو, هدف از پژوهش حاضر, بررسی رابطه ارزش ادراک شده مصرف کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان است. ابعاد ارزش ادراک شده در این پژوهش براساس پژوهش ویدمن و همکاران (2010) در نظر گرفته شده است. این پژوهش, به صورت میدانی انجام شده و در میان انواع روش های پژوهش, توصیفی-همبستگی از نوع معادلات ساختاری و ازلحاظ هدف نیز ازنوع پژوهش های کاربردی است. داده ها به صورت تصادفی از 385 نفر از دارندگان خودروی لوکس در تهران, با استفاده از ابزار پرسشنامه استاندارد ویدمن و همکاران (2009 و 2012), لی و وهوانگ (2011) و چو و همکاران (2012), جمع آوری شده است. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش از روش تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که ادراک ارزش های عملکردی, فردی, اجتماعی و مالی بر رفتار خرید ایرانیان از خودروهای لوکس تاثیر مثبتی داشته است و زیرمولفه های هریک از این متغیرهای ارزشی نیز بر رفتار خرید اثرگذار است؛ اما مطابق با این نتیجه, ارزش های فردی و عملکردی بیشترین تاثیر را بر رفتار خرید ایرانیان از خودروهای لوکس دارند و ارزش مادی گرایی و لذت جویانه از ارزش های فردی و کیفیت از ارزش های عملکردی, بیشترین ضریب اهمیت را در پیش بینی رفتار خرید دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عابدینی، بهاره، حقیقی نسب، منیژه، و حسینی، سیدسمیه. (1399). تبیین رابطه ارزش ادراک شده مصرف کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران. تحقیقات بازاریابی نوین، 10(2 (پیاپی 37) )، 43-62. SID. https://sid.ir/paper/402137/fa

    Vancouver: کپی

    عابدینی بهاره، حقیقی نسب منیژه، حسینی سیدسمیه. تبیین رابطه ارزش ادراک شده مصرف کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1399؛10(2 (پیاپی 37) ):43-62. Available from: https://sid.ir/paper/402137/fa

    IEEE: کپی

    بهاره عابدینی، منیژه حقیقی نسب، و سیدسمیه حسینی، “تبیین رابطه ارزش ادراک شده مصرف کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 10، no. 2 (پیاپی 37) ، pp. 43–62، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button