مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی (میزان قابلیت تحقق، اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, طراحی برنامه درسی آموزش پیشگیری از اچ آی وی / ایدز برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران بود. در این پژوهش که از طرح ترکیبی اکتشافی متوالی و از نوع طبقه بندی استفاده شد در بخش کیفی از روش مطالعه موردی و در بخش کمی از روش توصیفی پیمایشی استفاده شد. در بخش کیفی با رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش گروه های کانونی و با معیار اشباع نظری, مشارکت کنندگان 10 نفر از متخصصان حوزه سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور و در بخش کمی نیز از متخصصان آموزش بهداشت در همه ی دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس رویکرد نمونه گیری هدفمند و روش گروه های کانونی با استفاده از تکنیک معیار تعداد 30 متخصص انتخاب و مطالعه شدند. برای اعتباریابی نتایج در بخش کیفی از همسوسازی و در بخش کمی از روش تحلیل گویه استفاده گردید. روش تجزیه وتحلیل در بخش کیفی, تحلیل مضمون و در بخش کمی, آمار استنباطی بود. نتایج بخش کیفی پژوهش 3 مضمون سازمان دهنده در قالب عناصر سه گانه اهداف, محتوا و روش های یاددهی-یادگیری و 44 مضمون پایه و مضمون فراگیر برنامه درسی آموزش پیشگیری از اچ آی وی / ایدز برای مربیان بهداشت دوره متوسطه بود. نتایج نشان داد که برنامه درسی آموزش پیشگیری از اچ آی وی / ایدز از اعتبار برخوردار است ولی عناصر سه گانه اهداف با میانگین 66/1 و 74/1, محتوا با میانگین 12/2 و 17/2 و روش های یاددهی-یادگیری با میانگین 12/2 و 79/2 کمتر از میانگین معیار 3 ارزیابی شده اند به همین دلیل قابلیت اجرایی و سودمندی کمی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلقی فرد، حمیده، مرزوقی، رحمت اله، محمدی، مهدی، و داورپناه، محمدعلی. (1399). ارزیابی (میزان قابلیت تحقق, اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(38 (پیاپی 65) )، 61-73. SID. https://sid.ir/paper/402165/fa

    Vancouver: کپی

    خلقی فرد حمیده، مرزوقی رحمت اله، محمدی مهدی، داورپناه محمدعلی. ارزیابی (میزان قابلیت تحقق, اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(38 (پیاپی 65) ):61-73. Available from: https://sid.ir/paper/402165/fa

    IEEE: کپی

    حمیده خلقی فرد، رحمت اله مرزوقی، مهدی محمدی، و محمدعلی داورپناه، “ارزیابی (میزان قابلیت تحقق, اجرا و سودمندی) برنامه درسی آموزش پیشگیری از HIV/ AIDS برای مربیان بهداشت مدارس متوسطه ایران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 38 (پیاپی 65) ، pp. 61–73، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button