مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری زبان و راهکارهای نوشتن به عنوان پیش بینی کننده های اضطراب نوشتن در میان زبان آموزان ایرانی EFL

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه این بود که بررسی گردد آیا رابطه معناداری بین سبکهای یادگیری, استراتژیهای نوشتن و اضطراب نوشتن زبان آموزان ایرانی وجود دارد یا خیر. بدین منظور, 183 زبان آموز EFL که در سه موسسه در سطح عالی, متوسط و پیشرفته زبان انگلیسی تحصیل می کردند, براساس روش نمونه گیری غیر تصادفی انتخاب شدند. آنها پرسشنامه خودآزمایی سبک یادگیری کلب (KLS), پرسشنامه استراتژیهای یادگیری نوشتن (ILS) و مقیاس اضطراب نوشتن زبان خارجی (FLWAS) را تکمیل کردند. با این حال, پس از غربالگری اولیه, 21 مورد کنار گذاشته شدند زیرا پاسخ آنها ناقص بود و 162 شرکت کننده در نمونه نهایی باقی ماندند. رابطه بین سبکهای یادگیری زبان آموزان, راهبردهای نوشتن و اضطراب نوشتن با استفاده از ضریب همبستگی Spearman مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از آنجا که, نتایج نشان داد از نظر آماری روابط معناداری وجود دارد, تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه انجام شد تا بررسی شود آیا پیش بینی های قابل توجهی از اضطراب نوشتاری زبان آموزان EFL قابل شناسایی است یا خیر. تجزیه و تحلیل ها نشان داد که سبک یادگیری عمل گرایانه از نظر آماری قوی ترین سهم را در پیش بینی اضطراب نوشتن دارد در حالی که سبک یادگیری فعال نتوانسته چنین سهم مهمی داشته باشد. نتایج نشان می دهد که هرچه سبک یادگیری ترجیحی عملی تر باشد, اضطراب نوشتن پایین می آید. علاوه بر این, تنها استراتژی نوشتن حافظه از نظر آماری سهم قابل توجهی در پیش بینی اضطراب نوشتن داشت در حالی که پنج استراتژی نوشتن دیگر این کار را نکردند. یادگیرندگانی که بیشتر از استراتژی های حافظه استفاده می کنند, با سطح بالاتری از اضطراب نوشتن روبرو می شوند. بنابراین, این مطالعه سبک یادگیری عملی و یادگیری استراتژی یادگیری را به عنوان پیش بینی کننده های مهم اضطراب نوشتن در زمینه EFL شناسایی کرد. در نتیجه, این مطالعه نه تنها شواهد آماری از رابطه بین این متغیرها را ارائه می دهد بلکه بر اهمیت سبک های یادگیری زبان زبان آموزان و راهبردهای نوشتن برای اضطراب نوشتن آنها تأکید می کند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده تاری، زهرا، و رسلین، پاولین. (1400). سبک های یادگیری زبان و راهکارهای نوشتن به عنوان پیش بینی کننده های اضطراب نوشتن در میان زبان آموزان ایرانی EFL. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، 3(1 )، 12-22. SID. https://sid.ir/paper/402274/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده تاری زهرا، رسلین پاولین. سبک های یادگیری زبان و راهکارهای نوشتن به عنوان پیش بینی کننده های اضطراب نوشتن در میان زبان آموزان ایرانی EFL. کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی[Internet]. 1400؛3(1 ):12-22. Available from: https://sid.ir/paper/402274/fa

    IEEE: کپی

    زهرا علیزاده تاری، و پاولین رسلین، “سبک های یادگیری زبان و راهکارهای نوشتن به عنوان پیش بینی کننده های اضطراب نوشتن در میان زبان آموزان ایرانی EFL،” کرمانج، نشریه فرهنگ، اجتماع و علوم انسانی، vol. 3، no. 1 ، pp. 12–22، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button