Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین کنندگان اثربخشی یادگیری الکترونیکی: مطالعه ای کیفی بر مدرس

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, شناسایی عوامل مرتبط با مدرس بر اثربخشی یادگیری الکترونیکی است. روش: متناسب با هدف, رویکرد پژوهش کیفی و استراتژی پدیدارشناسی اتخاذ شد. اعضای هیات علمی و مدرسان دوره های یادگیری الکترونیکی رشته علوم تربیتی و روانشناسی تربیتی در دانشگاه های دولتی شهر تهران, جامعه این پژوهش را تشکیل دادند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند ملاک محور, تعداد 12 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند نسبت به جمع آوری داده ها اقدام شد. با استفاده از روش کدگذاری تحلیل محتوای کیفی, در سه مرحله کد, خرده مقوله و مقوله, داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. قابلیت اعتبار و اعتماد به یافته های بدست آمده نیز با روش های بررسی همکار, محاسبه درصد پایایی بین دو کدگذار, انتخاب هدفمند نمونه های پژوهش و فرایند رفت و برگشتی همراه با تامل فرایند کدگذاری, مورد بررسی و سپس تایید قرار گرفت. یافته ها: در مجموع, تعداد 145 کد, 8 خرده مقوله و 4 مقوله شناسایی شدند. بر اساس یافته های پژوهش, «تسهیل گری فرایند یادگیری», «ایجاد انگیزه و علاقه در یادگیرنده», «دانش مدرس» و «ویژگی های روانشناختی مدرس» از عوامل موثر در تعیین اثربخشی یادگیری الکترونیکی از سوی مدرس یادگیری الکترونیکی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی ساروکلائی، مائده، شمس، غلامرضا، رضایی زاده، مرتضی، و قهرمانی، محمد. (1399). تعیین کنندگان اثربخشی یادگیری الکترونیکی: مطالعه ای کیفی بر مدرس. تدریس پژوهی، 8(2 )، 55-79. SID. https://sid.ir/paper/402397/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی ساروکلائی مائده، شمس غلامرضا، رضایی زاده مرتضی، قهرمانی محمد. تعیین کنندگان اثربخشی یادگیری الکترونیکی: مطالعه ای کیفی بر مدرس. تدریس پژوهی[Internet]. 1399؛8(2 ):55-79. Available from: https://sid.ir/paper/402397/fa

    IEEE: کپی

    مائده زارعی ساروکلائی، غلامرضا شمس، مرتضی رضایی زاده، و محمد قهرمانی، “تعیین کنندگان اثربخشی یادگیری الکترونیکی: مطالعه ای کیفی بر مدرس،” تدریس پژوهی، vol. 8، no. 2 ، pp. 55–79، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا