مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی تعهد متصدی و حمل نقل دریایی کالا در مهیا نمودن یک کشتی با قابلیت دریانوردی از منظر کنوانسیون های بین المللی لاهه، هامبورگ و رتردام

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 96

چکیده

 زمینه و هدف: بدون شک ابتدایی ترین وظیفه یک متصدی حمل و نقل, فراهم آوردن اسباب حمل کالا است؛ و در حمل و نقل دریایی کالا, وجود یک کشتی با قابلیت دریانوردی, برای انجام تعهد نهایی متصدی حمل و نقل در مقابل فرستنده کالا که همانا سالم رساندن کالا در مهلت مقرر به مقصد است, امری ضروری می نماید. یعنی شروط استحکام, ثبات و سلامت کشتی تا آنجا وجود داشته باشد که حمل و نقل دریایی کالا را با مراعات دشواری ها و خطرهای احتمالی دریایی که ممکن است پیش آید, ممکن سازد. روش تحقیق: نگارندگان در این مقاله ضمن بررسی شرایط یک کشتی با قابلیت دریانوردی, حدود و ثغور این تعهد متصدی حمل و نقل را با لحاظ آراء صادره از محاکم به صورت تحلیلی-تطبیقی مورد مطالعه قرار داده است. یافته ها و نتیجه گیری: البته قابلیت دریانوردی کشتی, شرطی مطلق و محض نیست, بلکه امری نسبی بوده, و بر حسب نوع کالا, مدت, مسیر و زمان سفر, متفاوت است. به همین علت تاکنون تعریف دقیقی از آن در کنوانسیون های مرتبط با حمل و نقل دریایی کالا همچون بروکسل, هامبورگ و رتردام ارایه نشده؛ موضوعی که باعث شده تا متصدیان حمل و نقل, گاها به منظور کسب سود بیشتر, از تامین بسیاری از شرایط ضروری برای انجام یک سفر دریایی چشم پوشی نمایند؛ امری که می تواند خسارت های سنگینی را به فرستندگان کالا وارد کند. به همین دلیل نگارنده در این نوشتار با توجه به اینکه قریب به هشتاد درصد واردات و صادرات کشور ما از طریق دریا صورت می گیرد و اولین تعهد متصدی حمل و نقل, فرآهم کردن یک کشتی با قابلیت دریانوردی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهیری، عادل، رنجبر، مسعودرضا، زارعی، رضا، و عسکری، حکمت اله. (1399). مطالعه تطبیقی تعهد متصدی و حمل نقل دریایی کالا در مهیا نمودن یک کشتی با قابلیت دریانوردی از منظر کنوانسیون های بین المللی لاهه, هامبورگ و رتردام. مطالعات بین المللی پلیس، 11(42 )، 79-96. SID. https://sid.ir/paper/402504/fa

    Vancouver: کپی

    ظهیری عادل، رنجبر مسعودرضا، زارعی رضا، عسکری حکمت اله. مطالعه تطبیقی تعهد متصدی و حمل نقل دریایی کالا در مهیا نمودن یک کشتی با قابلیت دریانوردی از منظر کنوانسیون های بین المللی لاهه, هامبورگ و رتردام. مطالعات بین المللی پلیس[Internet]. 1399؛11(42 ):79-96. Available from: https://sid.ir/paper/402504/fa

    IEEE: کپی

    عادل ظهیری، مسعودرضا رنجبر، رضا زارعی، و حکمت اله عسکری، “مطالعه تطبیقی تعهد متصدی و حمل نقل دریایی کالا در مهیا نمودن یک کشتی با قابلیت دریانوردی از منظر کنوانسیون های بین المللی لاهه, هامبورگ و رتردام،” مطالعات بین المللی پلیس، vol. 11، no. 42 ، pp. 79–96، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button