مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر رویکرد سیستمی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 81

چکیده

 مقدمه: امروزه بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاهها به منظور تقویت پایه علمی موسسات آموزش عالی بسیار گسترش یافته است و لزوم شناخت مولفه های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا هدف از تحقیق حاضر شناسایی مولفه های بالندگی اعضای هیات علمی با تاکید بر رویکرد سیستمی می باشد. روش کار: روش پژوهش حاضر از نوع مروری توصیفی مبتنی بر اسناد است که با جستجو در پایگاههای داخلی و خارجی نسبت به گردآوری مقالات, گزارش های تحقیقی, کتاب و پایان نامه های تحصیلی در دسترس, از پایگاههای اطلاعاتی مانند PROQUEST, SPRINGER, ERIC, EBSCO, ELSEVIER, SID و IRANDOC استفاده شده است. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که از اهداف بالندگی اعضای هیات علمی در طراحی و اجرای برنامه ها, اهداف فردی و اهداف سازمانی است و باید ساختارها و برنامه های سازمانی برای پشتیبانی و تسهیل امر بالندگی آماده باشد. که جهت این امر علاوه بر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نیاز به همکاری و مساعدت وزارت خانه های تابعه و خود هیات علمی نیز می باشد. و فرایندهای شکل گرفته در این مورد عبارتند از فرایندهای سنتی, فرایندهای حمایتی و در نهایت, فرایندهای اداری و پیامدهای مورد انتظار عبارتند از: تغییر در یادگیری دانشجویان, تغییر در سازمان و تغییر در نگرشها و مهارتها و فعالیتهای اعضای هیات علمی. نتیجه گیری: بالندگی اعضای هیات علمی باید با یک نگرش سیستماتیک و همه جانبه در قالب عوامل و مولفه های زمینه ای, محیطی و پیامدها و با در نظر گرفتن اهداف و نیازهای متنوع دانشگاه ها و اعضای هیات علمی, برنامه ریزی شده و در تمامی مراحل ارزیابی انجام گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی تبار، شفیقه، عباس پور، عباس، و خورسندی طاسکوه، علی. (1397). بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر رویکرد سیستمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(6 )، 73-81. SID. https://sid.ir/paper/402517/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی تبار شفیقه، عباس پور عباس، خورسندی طاسکوه علی. بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر رویکرد سیستمی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(6 ):73-81. Available from: https://sid.ir/paper/402517/fa

    IEEE: کپی

    شفیقه محمدی تبار، عباس عباس پور، و علی خورسندی طاسکوه، “بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر رویکرد سیستمی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 6 ، pp. 73–81، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button