مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,077
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقاء و تداوم تجربه کودکی در محیط های آموزشی کودکان (تأملی بر فضای خانه و مدرسه در میان کودکان دبستانی شهر کرمان)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 79

چکیده

 از آنجا که کودک بخش قابلتوجهی از زندگی خود را در محیط مدرسه سپری میکند, از مهمترین مسائل طراحی اینگونه محیطها فراهم آوردن زمینههای رشد مناسب و تجارب مطلوب کودک در این فضاها است. هدف از پژوهش حاضر, جست-وجوی چارچوبی نظری برای تشخیص متغیرهای اصلی و تبیین چگونگی رابطه بین ویژگیهای کالبدی محیط با تجربه کودکی است. از این رو, پرسش اساسی این است که 1-چه مؤلفههای محیطی و 2-چگونه بر تجربه کودکی مؤثرند؟ بر این اساس, جهت دستیابی به الگوی نظری, با رویکردی رشدی-اکولوژیکی1, 30 کودک که در سالهای میانی کودکی و در خانواده مشارکتی در شهر کرمان زندگی میکنند, موردمطالعه قرار گرفتند. روش پژوهش کیفی با رویکرد مردمنگارانه است و از تکنیکهای مصاحبه, تور مصاحبه (مصاحبه هنگام قدم زدن), مشاهده و روش کیو در مرحله جمعآوری و روش تحلیل محتوا در مرحله تحلیل دادهها استفاده شده است. نتایج نشان میدهد تجربه کودکی تحت تأثیر چگونگی پاسخدهی به نیازهای روانی کودک در زمینه اکولوژیکی است که کودک در آن زندگی میکند و در این زمینه ویژگیها و قابلیتهای محیطی همراه با ویژگیهای روانی-اجتماعی محیط دارای اهمیت هستند و همچنین تجارب کودک در یک محیط بر تجارب او در محیط دیگر تأثیر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجت، عیسی، و شیخ اسدی، فاطمه. (1400). ارتقاء و تداوم تجربه کودکی در محیط های آموزشی کودکان (تأملی بر فضای خانه و مدرسه در میان کودکان دبستانی شهر کرمان). نامه معماری و شهرسازی، 13(30 )، 61-79. SID. https://sid.ir/paper/402588/fa

    Vancouver: کپی

    حجت عیسی، شیخ اسدی فاطمه. ارتقاء و تداوم تجربه کودکی در محیط های آموزشی کودکان (تأملی بر فضای خانه و مدرسه در میان کودکان دبستانی شهر کرمان). نامه معماری و شهرسازی[Internet]. 1400؛13(30 ):61-79. Available from: https://sid.ir/paper/402588/fa

    IEEE: کپی

    عیسی حجت، و فاطمه شیخ اسدی، “ارتقاء و تداوم تجربه کودکی در محیط های آموزشی کودکان (تأملی بر فضای خانه و مدرسه در میان کودکان دبستانی شهر کرمان)،” نامه معماری و شهرسازی، vol. 13، no. 30 ، pp. 61–79، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button