مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 227

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار, پیچیده و دشوار اما ضروری است. روسای دانشکده ها, معاونین آموزشی و اعضای هیات علمی پرستار, مسوولیت برنامه ریزی, انجام و اصلاح ارزشیابی دارند. یافتن دیدگاه مشترک آنان در تبیین ارزشیابی عملکرد دارای منزلت ویژه ای است. هدف این مطالعه, تبیین و توصیف ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار بود.روش ها: در مطالعه کیفی حاضر, داده های مورد نیاز توسط دو روش مصاحبه فردی نیمه ساختار یافته با صاحب نظران و مشاهده خط مشی های موجود, رویه ها و فرم های مربوط به ارزشیابی گردآوری شد. در مجموع محتوای 22 مصاحبه فردی و 26 سری مواد موضوعی مورد تحلیل کیفی محتوا با رویکرد قراردادی قرار گرفت. روش نمونه گیری مصاحبه‪ شوندگان, هدفمند و در مورد اسناد ارزشیابی از سرشماری استفاده گردید.نتایج: شرکت کنندگان دیدگاه های وسیعی نسبت به ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار داشتند که پس از تجزیه و تحلیل, این دیدگاه‪ها و محتوای مستندات موجود در سه درونمایه اصلی قرار گرفتند: حیطه شایستگی های فردی عضو  هیات علمی, حیطه فرآیند اجرا و حیطه برآیند کاری. مواردی که جزو مفهوم ارزشیابی عملکرد نبود ولی بر آن تاثیر داشت, تحت عنوان عوامل سازمانی طبقه‪بندی شد.نتیجه گیری: یافته‪های مطالعه حاضر, بر پیشنهاد صاحب نظرانی که موافق ترکیبی از نظام  مبتنی بر ویژگی های فردی, نظام مبتنی بر رفتار و نظام نتیجه مدار برای ارزشیابی عملکرد هستند, تاکید می کند, منتهی بجای ویژگی های فردی, به شایستگی های عضو  هیات علمی توجه می کند که قابل ارتقا و اصلاح پذیر هستند. در ضمن, توجه به برخی عوامل سازمانی که می توانند بر ارزشیابی عملکرد تاثیر بگذارند, اهمیت دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پازارگادی، مهرنوش، خطیبیان، مهناز، و اشک تراب، طاهره. (1387). ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(2 (پیاپی 20))، 213-227. SID. https://sid.ir/paper/402912/fa

Vancouver: کپی

پازارگادی مهرنوش، خطیبیان مهناز، اشک تراب طاهره. ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(2 (پیاپی 20)):213-227. Available from: https://sid.ir/paper/402912/fa

IEEE: کپی

مهرنوش پازارگادی، مهناز خطیبیان، و طاهره اشک تراب، “ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی پرستار: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 20)، pp. 213–227، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402912/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button