مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راه های پرورش معانی در مثنوی معنوی

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 182

چکیده

 برای بیان مطالب و مقاصد, تنها داشتن نظر و ایده کافی نیست؛ بلکه برای پرورش معانی و مطالب, باید به دنبال راه و شیوه بیان آن نظر و ایده بود. برای پروردن مطالب و مقاصد, راه ها و الگوهایی هست که نویسنده مطابق مقتضیات و ذوق خود, یک یا چند از آن راه ها را برای پرورش معانی برمیگزیند. مولوی نیز در مثنوی برای پروردن مطالب و معانی, طرح, تشریح و اقناع مخاطب از این راه ها استفاده کرده است. پژوهش حاضر به روش توصیفی تحلیلی این موضوع را در مثنوی بررسی کرده است و به دنبال این است تا به این پرسش پاسخ دهد که مولوی در مثنوی از چه راه هایی برای پرورش مطالب استفاده کرده و نحوه استفاده وی چگونه است؟ نتایج تحقیق حاکی از آن است که مولوی در مثنوی از راه های مختلفی برای پرورش مطالب و ایده های مورد نظر خویش بهره برده است از جمله: تعریف, توصیف, استدلال, بررسی علل و نتایج, مقایسه, تقسیم بندی و مناظره.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرآورگیگلو، قاسم، اسداللهی، خدابخش، و مدرسی، فاطمه. (1399). بررسی راه های پرورش معانی در مثنوی معنوی. سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، 13(12 (پیاپی 58) )، 163-182. SID. https://sid.ir/paper/403082/fa

    Vancouver: کپی

    مهرآورگیگلو قاسم، اسداللهی خدابخش، مدرسی فاطمه. بررسی راه های پرورش معانی در مثنوی معنوی. سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)[Internet]. 1399؛13(12 (پیاپی 58) ):163-182. Available from: https://sid.ir/paper/403082/fa

    IEEE: کپی

    قاسم مهرآورگیگلو، خدابخش اسداللهی، و فاطمه مدرسی، “بررسی راه های پرورش معانی در مثنوی معنوی،” سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، vol. 13، no. 12 (پیاپی 58) ، pp. 163–182، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button