مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و ارزیابی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب نقدینگی با استفاده از تکنیک TOPSIS و AHP (مطالعه موردی: بانک تجارت)

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 57

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی و ارزیابی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب نقدینگی در سطح بانک تجارت صورت گرفته است. برای شناسایی مهم ترین معیارهای موثر بر جذب نقدینگی از تکنیک دلفی و برای تعیین اولویت معیارهای تحقیق حاضر از مدل های تصمیم گیری چند معیاره و مدل AHP و برای انتخاب بهترین راه کار جذب نقدینگی مبتنی بر اولویت معیارهای مورد مطالعه از تکنیک TOPSIS استفاده شده است. جامعه مورد بررسی را خبرگان و کارشناسان ارشد حوزه مورد مطالعه تشکیل می دهند. در تکنیک دلفی از گروهی (10 نفره) و برای تکنیک سلسله مراتب تحلیل تعداد 30 نفر از خبرگان به عنوان نمونه انتخاب شده اند و در مرحله نهایی کار که بر اساس ماتریس ارتباطات و تکنیک تاپسیس صورت گرفته از دیدگاه یک تیم کارشناسی از خبرگان استفاده شده است. ابزار اصلی گردآوری داده های پژوهش, پرسشنامه است. سه پرسشنامه در این تحقیق استفاده شده است: پرسشنامه دلفی, پرسشنامه خبرگان, پرسشنامه مبتنی بر ماتریس ارتباطات معیارهای اصلی و راه کارها نتایج اولویت بندی معیارهای شناسایی شده با استفاده از روش AHP بدین شرح می باشند: شاخص برداشت غیر منتظره سرمایه سهام داران از بیشترین اولویت برخوردار است. شاخص های سیاست های ابلاغی بانک مرکزی, سپرده های پس انداز و در نهایت تسهیلات اعطایی در اولویت های بعدی قرار داشته اند. انتخاب بهترین راه کار جذب نقدینگی بر اساس معیارهای اصلی شناسایی شده با استفاده از تکنیک TOPSIS می توان نتیجه گرفت بهترین گزینه جذب نقدینگی, تنوع صندوق است و راه کارهای افزایش خالص حساب بانک, افزایش حساب جاری نزد بانک مرکزی و سرانجام جذب سپرده در رتبه های بعدی قرار داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صمدی پور، راضیه، و بازآیی، قاسمعلی. (1393). بررسی و ارزیابی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب نقدینگی با استفاده از تکنیک TOPSIS و AHP (مطالعه موردی: بانک تجارت). مدیریت بازاریابی، 9(22)، 43-57. SID. https://sid.ir/paper/403178/fa

    Vancouver: کپی

    صمدی پور راضیه، بازآیی قاسمعلی. بررسی و ارزیابی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب نقدینگی با استفاده از تکنیک TOPSIS و AHP (مطالعه موردی: بانک تجارت). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(22):43-57. Available from: https://sid.ir/paper/403178/fa

    IEEE: کپی

    راضیه صمدی پور، و قاسمعلی بازآیی، “بررسی و ارزیابی عوامل موثر بر مدیریت بازاریابی جذب نقدینگی با استفاده از تکنیک TOPSIS و AHP (مطالعه موردی: بانک تجارت)،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 22، pp. 43–57، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button