مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر در کسب مهارت های حرفه ای از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: در رشته پرستاری و مامایی اهمیت کسب مهارت های حرفه ای و آموزش بالینی به حدی است که آموزش بالینی را بخش اصلی و قلب این دو حرفه می دانند. پژوهش حاضر با هدف شناخت عوامل موثر در کسب مهارت های حرفه ای مطلوب, از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی انجام گردید.روش ها : این مطالعه از نوع توصیفی – تحلیلی بر روی دانشجویان پرستاری و مامایی سال آخر تحصیلی و کلیه اعضا هیات علمی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال 1391 به روش سرشماری انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای 2 قسمتی با طرح 32 سوال در چهار حیطه مربی, برنامه ریزی آموزشی, محیط بالینی و فراگیربود. داده ها با نرم افزار آماری SPSS و آزمون های کای دو, فیشر آنالیز شد.یافته ها: درخصوص اهداف پژوهش در میان میانگین امتیازات چهار حیطه موثردر کسب مهارت-های حرفه ای ویژگی های مربوط به فراگیر با کسب بالاترین میانگین هم از دیدگاه اساتید وهم از دیدگاه دانشجویان به عنوان مهم ترین عامل موثر در کسب مهارت های حرفه ای قلمداد شد. آزمون آماری کای اسکوئر تفاوت آماری معنی داری بین نظرات دانشجویان و اساتید نشان داد (p=0.002)نتیجه گیری: نتایج پژوهش بیانگر این بود که برای کسب مهارت های حرفه ای مطلوب, وضعیت آموزش پرستاری و مامایی نیاز به تامین جامع تر امکانات و تجهیزات محیط بالینی دارد. ارتقا عملکرد مربیان و جذب همکاری های حرفه ای نیز می تواند در بهبود وضعیت آموزش بالینی و کسب مهارت های حرفه ای مطلوب تر مفید واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یکه فلاح، لیلی، منوچهری، هومان، جهاندیده گل رودباری، بیژن، طالبی علوی، سیده زهرا، آذردل، ناهید، و فلاحت پیشه، فرزانه. (1392). بررسی عوامل موثر در کسب مهارت های حرفه ای از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 5(1)، 52-60. SID. https://sid.ir/paper/403205/fa

    Vancouver: کپی

    یکه فلاح لیلی، منوچهری هومان، جهاندیده گل رودباری بیژن، طالبی علوی سیده زهرا، آذردل ناهید، فلاحت پیشه فرزانه. بررسی عوامل موثر در کسب مهارت های حرفه ای از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1392؛5(1):52-60. Available from: https://sid.ir/paper/403205/fa

    IEEE: کپی

    لیلی یکه فلاح، هومان منوچهری، بیژن جهاندیده گل رودباری، سیده زهرا طالبی علوی، ناهید آذردل، و فرزانه فلاحت پیشه، “بررسی عوامل موثر در کسب مهارت های حرفه ای از دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قزوین،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 5، no. 1، pp. 52–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403205/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button