مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانشجویان: بررسی نقش واسطه ای رویکردهای مشارکت

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانشجویان با واسطه نحوه مشارکت آنان در فرایند یاددهی- یادگیری بود. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت, در سال تحصیلی 93-1392 بود. ابزار پژوهش پرسشنامه محیط گروهی (کارون و همکاران, 1985) و پرسشنامه رویکردهای مشارکت (تریاندیس و همکاران, 1994) بود. نتایج نشان داد که تدریس مشارکتی پیش بینی کننده مثبت و معنی دار انسجام گروهی دانشجویان (R2=0.49, P<0.001) و پیش بینی کننده مثبت و معنی دار رویکردهای جمع گرایی و فردگرایی دانشجویان (R2=0.33, P<0.001) است. همچنین رویکردهای جمع گرایی و فردگرایی دانشجویان پیش بینی کننده مثبت و معنی دار انسجام گروهی در آنان (R2=0.51, P<0.001) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، مرزوقی، رحمت اله، ناصری جهرمی، رضا، درفشان، مریم، و مختاری، زینب. (1394). تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانشجویان: بررسی نقش واسطه ای رویکردهای مشارکت. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(3 (پیاپی 61))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/403229/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، مرزوقی رحمت اله، ناصری جهرمی رضا، درفشان مریم، مختاری زینب. تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانشجویان: بررسی نقش واسطه ای رویکردهای مشارکت. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(3 (پیاپی 61)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/403229/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، رحمت اله مرزوقی، رضا ناصری جهرمی، مریم درفشان، و زینب مختاری، “تاثیر تدریس مشارکتی بر انسجام گروهی دانشجویان: بررسی نقش واسطه ای رویکردهای مشارکت،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 3 (پیاپی 61)، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button