مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی و تدریس خلاقانه استادان در دانشکده پرستاری و مامایی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: بهره گیری از روش های خلاقانه در تدریس نیازمند درک و شناخت استاد از توانایی های خود است. هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی استادان و روش تدریس خلاقانه در دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی مشهد بود. روش ها: این پژوهش یک مطالعه ی توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل استادان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد به تعداد 55 نفر بود. نمونه گیری به روش سرشماری انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه استاندارد شده باورهای خودکارآمدی و پرسشنامه تدریس خلاقانه بود. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) و از طریق نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمره دیدگاه استادان نسبت به تدریس خلاقانه برابر با 8/820± 81/942 و باورهای خودکارآمدی 9/961± 77/792 است. همچنین بین باورهای خودکارآمدی و مهارت های تدریس خلاقانه استادان رابطه معنی داری وجود داشت (N=41 r=0. 411, p=0. 008). نتایج پژوهش نشان داد که بین سنوات تدریس و خودکارآمدی (0/37=r), مرتبه علمی و جنسیت (0/41=r) و سنوات تدریس و مرتبه علمی (0/46=r) نیز رابطه معناداری را وجود دارد. نتیجه گیری: براساس یافته های پژوهش به نظر می رسد باورها و تصورات استادان از توانایی های خود, منجر به نگرش مثبتی نسبت به بهره گیری از روش های خلاق در تدریس می شود. استادانی که به توانایی خود اعتقاد دارند, روش های خلاقانه تر و موثرتری را در تدریس به کار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محبی امین، امینه، و ربیعی، مهدی. (1398). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی و تدریس خلاقانه استادان در دانشکده پرستاری و مامایی مشهد. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 11(1 )، 10-19. SID. https://sid.ir/paper/403585/fa

    Vancouver: کپی

    محبی امین امینه، ربیعی مهدی. بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی و تدریس خلاقانه استادان در دانشکده پرستاری و مامایی مشهد. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1398؛11(1 ):10-19. Available from: https://sid.ir/paper/403585/fa

    IEEE: کپی

    امینه محبی امین، و مهدی ربیعی، “بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی و تدریس خلاقانه استادان در دانشکده پرستاری و مامایی مشهد،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 1 ، pp. 10–19، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button