مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,630
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودکارآمدی و یادگیری خود تنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی

نویسندگان

 حسنی پرخیده | چراغی فاطمه | یغمایی فریده | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: خودکارآمدی و یادگیری خودتنظیم در بکارگیری دانش و مهارت های بالینی نقش مهمی ایفا می کند. هدف این پژوهش, تبیین خودکارآمدی و یادگیری خود تنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری در کارآموزی در عرصه بود.روش ها: در یک مطالعه کیفی, 50 دانشجو با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. سپس 28 مصاحبه نیمه ساختار یافته حضوری و سه مصاحبه گروه مدار با دانشجویان پرستاری داوطلب از دانشگاه های علوم پزشکی ایران, تهران و شهید بهشتی صورت گرفت. داده های پژوهش, با روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شدند.نتایج: در مطالعه حاضر, مفهوم خودکارآمدی در پنج درونمایه و مفهوم یادگیری خود تنظیم در سه درونمایه دسته بندی شدند. از نظر شرکت کنندگان, خودکارآمدی در عملکرد بالینی مترادف کسب مهارت بالینی, بررسی بیمار, برنامه ریزی و اجرا و ارزشیابی مراقبت ها بود. با تکیه بر دانش, تجربه یادگیری خود تنظیم در عملکرد بالینی مترادف تلاش برای یادگیری بالینی همراه با خودانگیزشی, تمرین فرایند پرستاری و تلاش برای کسب رفتار حرفه ای بود.نتیجه گیری: خودکارآمدی و یادگیری خود تنظیم در توانایی مراقبت مستقل از بیمار نقش دارد و به رشد توانمندی و مهارت حرفه ای دانشجویان پرستاری کارآموز در عرصه کمک می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی ، پرخیده ، چراغی، فاطمه، و یغمایی، فریده. (1387). خودکارآمدی و یادگیری خود تنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(1 ( پیاپی 19))، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/403863/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی پرخیده ، چراغی فاطمه، یغمایی فریده. خودکارآمدی و یادگیری خود تنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(1 ( پیاپی 19)):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/403863/fa

    IEEE: کپی

    پرخیده حسنی ، فاطمه چراغی، و فریده یغمایی، “خودکارآمدی و یادگیری خود تنظیم در عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 1 ( پیاپی 19)، pp. 33–42، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا