مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر رونق تجارت الکترونیک برای محصولات کشاورزی با تاکید پایداری کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 266

چکیده

 اهداف پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر رونق تجارت الکترونیک برای محصولات کشاورزی در محیط تجارت جهانی با تاکید بر پایداری کشاورزی انجام پذیرفت. بدین منظور با استفاده از تجمیع شاخص های اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی به شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر رونق تجارت الکترونیک برای محصولات کشاورزی در سال 1397-98 پرداخته است. مواد و روش ها جامعه آماری پژوهش حاضر, شرکت ها و متخصصین فعال در تجارت الکترونیک بودند, که از 236 شرکت شناسایی شده 94 مورد با استفاده از فرمول کوکران به دست آمد و نمونه ها به صورت کاملا تصادفی اطلاعات جمع آوری گردید. جهت جمع آوری داده از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون فریدمن استفاده گردیده است. یافته ها در این تحقیق روایی سوالات پرسشنامه توسط متخصصان حوزه بررسی و جهت آگاهی از پایایی پرسشنامه از تکنیک آلفای کرونباخ استفاده شد که به میزان 82/. مورد تایید قرار گرفت. در این تحقیق عوامل موثر بر تجارت الکترونیکی با روش تحلیل عاملی اکتشافی شناسایی شد که جنبه های مختلف اقتصادی, سیاسی, آموزشی, ویژگی های محصول, زیست محیطی, زیرساختی و امنیتی و بازاریابی شامل می شد. نتیجه گیری نتایج تحقیق نشان داد, مجموع عوامل موثر بر تجارت الکترونیکی که شامل 25 عامل بود در هشت گروه قابل دسته بندی است و آزمون فریدمن نیز ترتیب آنها را نشان داد که به ترتیب که به ترتیب شامل عوامل موثر اقتصادی, سیاسی, آموزشی, ویژگی های محصول, زیست محیطی, زیرساختی و امنیتی و بازاریابی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرمی، شهروز، راحلی، حسین، و بایزیدنژاد، دنیا. (1399). شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر رونق تجارت الکترونیک برای محصولات کشاورزی با تاکید پایداری کشاورزی. دانش کشاورزی و تولید پایدار (دانش کشاورزی)، 30(3 )، 253-266. SID. https://sid.ir/paper/403954/fa

    Vancouver: کپی

    خرمی شهروز، راحلی حسین، بایزیدنژاد دنیا. شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر رونق تجارت الکترونیک برای محصولات کشاورزی با تاکید پایداری کشاورزی. دانش کشاورزی و تولید پایدار (دانش کشاورزی)[Internet]. 1399؛30(3 ):253-266. Available from: https://sid.ir/paper/403954/fa

    IEEE: کپی

    شهروز خرمی، حسین راحلی، و دنیا بایزیدنژاد، “شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر رونق تجارت الکترونیک برای محصولات کشاورزی با تاکید پایداری کشاورزی،” دانش کشاورزی و تولید پایدار (دانش کشاورزی)، vol. 30، no. 3 ، pp. 253–266، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button