Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,117
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شاخص های روان سنجی سیاهه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI)

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 102

چکیده

 سیاهه سنجش اثربخشی یادگیری دانشگاهی (CLEI) ابزاری جدید جهت تعیین متغیرهای فردی تاثیرگذار بر موفقیت تحصیلی دانشجویان است که بر اساس رویکردهای تجربی حول یک مدل مفهومی ساخته شده است. هدف از این پژوهش بررسی روایی و پایایی پرسشنامه CLEI (کیم, 2008) در جامعه دانشجویی ایران است. این ابزار بر اساس مدل مفهومی دارای شش مقیاس مستقل ولی مرتبط با هم است. پرسشنامه ها بر روی یک نمونه 400 نفری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اجرا شدند. شاخص های روانسنجی با روش آماری متناسب با آن تعیین گردید. ضرایب آلفا در مقیاس های ششگانه بین 0.66 و 0.84 محاسبه شد. نتایج تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی موید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش, مدل شش مقیاسی را تایید می کنند. با توجه به شاخص های روانسنجی محاسبه شده, این ابزار می تواند توسط مشاوران و راهنمایان تحصیلی برای تعیین نقاط قوت و ضعف یادگیری دانشجویان به کار گرفته شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشتاقی، سعید. (1392). بررسی شاخص های روان سنجی سیاهه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI). روشها و مدلهای روان شناختی، 4(14)، 89-102. SID. https://sid.ir/paper/403998/fa

    Vancouver: کپی

    مشتاقی سعید. بررسی شاخص های روان سنجی سیاهه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI). روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1392؛4(14):89-102. Available from: https://sid.ir/paper/403998/fa

    IEEE: کپی

    سعید مشتاقی، “بررسی شاخص های روان سنجی سیاهه اثربخشی یادگیری دانشجویی (CLEI)،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 4، no. 14، pp. 89–102، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا