مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شکایت های مربوط به قصورات دندانپزشکان و دندان سازان شیراز ارجاع شده به اداره کل پزشکی قانونی و نظام پزشکی فارس طی سال های 1385 الی 1390

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 304

چکیده

 زمینه و هدف: طب بدون حادثه و پیچیدگی قابل انجام نیست. دندانپزشکان نیز مانند پزشکان در حوزه ای فعالیت می کنند که علی رغم تلاش آنها برای التیام درد بیمار, در پاره ای از موارد در روند درمان حادثه ای پیش می آید که منجر به آسیب به بیمار و نارضایتی وی می شود. این مطالعه به بررسی شکایات دندانپزشکی دندانپزشکان و دندانسازان تجربی شیراز می پردازد.روش بررسی: در این مطالعه تحلیلی مقطعی, به روش سرشماری تمامی پرونده های شکایات دندانپزشکی سالهای 1390-1385 را در سازمان نظام پزشکی و اداره کل پزشکی قانونی شیراز بررسی کردیم. داده ها در نرم افزار آماری SPSS, نسخه 17 ثبت و برای تحلیل یافته ها از آزمون آماری Chi- square استفاده شد.یافته ها: در طول این 6 سال, 107 پرونده شکایت در این دو سازمان تشکیل شده بود که شکایات در اکثر موارد علیه دندانپزشکان عمومی بود که در مطب خصوصی کار می کردند. بیشتر شکایات مربوط به رشته جراحی فک و صورت و به علت آسیب به ساختمان های مجاور حین کشیدن دندان بود.نتیجه گیری: بنابر نتایج این مطالعه و سایر پژوهش ها در ایران, این نیاز احساس می شود که باید دندانپزشکان را در زمینه انتخاب صحیح بیمار, دانش تئوری, مهارت عملی و مهارت های برقراری ارتباط عاطفی صحیح با بیمار, بیشتر آموزش داد تا گامی موثر در جهت کاهش بروز قصورات و میزان نارضایتی و شکایت علیه آنها برداشته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، آریا، ضمیری، باربد، زارع نژاد، محمد، صالحی، سیده مینا، غلامزاده، سعید، خادمی، مجتبی، و قادی پاشا، مسعود. (1392). بررسی شکایت های مربوط به قصورات دندانپزشکان و دندان سازان شیراز ارجاع شده به اداره کل پزشکی قانونی و نظام پزشکی فارس طی سال های 1385 الی 1390. مجله علمی پزشکی قانونی، 19(2-3 (مسلسل 68))، 293-304. SID. https://sid.ir/paper/404004/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی آریا، ضمیری باربد، زارع نژاد محمد، صالحی سیده مینا، غلامزاده سعید، خادمی مجتبی، قادی پاشا مسعود. بررسی شکایت های مربوط به قصورات دندانپزشکان و دندان سازان شیراز ارجاع شده به اداره کل پزشکی قانونی و نظام پزشکی فارس طی سال های 1385 الی 1390. مجله علمی پزشکی قانونی[Internet]. 1392؛19(2-3 (مسلسل 68)):293-304. Available from: https://sid.ir/paper/404004/fa

    IEEE: کپی

    آریا حجازی، باربد ضمیری، محمد زارع نژاد، سیده مینا صالحی، سعید غلامزاده، مجتبی خادمی، و مسعود قادی پاشا، “بررسی شکایت های مربوط به قصورات دندانپزشکان و دندان سازان شیراز ارجاع شده به اداره کل پزشکی قانونی و نظام پزشکی فارس طی سال های 1385 الی 1390،” مجله علمی پزشکی قانونی، vol. 19، no. 2-3 (مسلسل 68)، pp. 293–304، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404004/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button