Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,050
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین

صفحات

 صفحه شروع 585 | صفحه پایان 591

چکیده

 سابقه و هدف: اضطراب امتحان, به عنوان پدیده ای رایج در بین دانش آموزان, با عوامل بسیاری همبستگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ای کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین انجام گرفت. مواد و روش ها: اعضای نمونه را 362 دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهر کاشان تشکیل می دادند که به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی, پرسشنامه کمال گرایی چندبعدی و پرسشنامه اضطراب امتحان استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون t تحلیل شدند. نتایج: نتایج نشان داد در کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی, بین دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا نسبت به دانش آموزان دارای اضطراب امتحان پایین, کمال گراتر بودند و کمال گرایی مثبت کمتر و کمال گرایی منفی بیشتری داشتند. همچنین این دانش آموزان در امور تحصیلی خود, اهمال کاری بیشتری را نشان دادند. این یافته ها در محیط های آموزشی دارای تلویحات کاربردی می باشند و می توانند در موفقیت تحصیلی دانش آموزان نقش داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محبوبی، الهام، و تمنایی فر، محمدرضا. (1399). مقایسه کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین. فیض، 24(5 )، 585-591. SID. https://sid.ir/paper/404177/fa

    Vancouver: کپی

    محبوبی الهام، تمنایی فر محمدرضا. مقایسه کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین. فیض[Internet]. 1399؛24(5 ):585-591. Available from: https://sid.ir/paper/404177/fa

    IEEE: کپی

    الهام محبوبی، و محمدرضا تمنایی فر، “مقایسه کمال گرایی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین،” فیض، vol. 24، no. 5 ، pp. 585–591، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا