مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران

صفحات

 صفحه شروع 241 | صفحه پایان 258

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, شناسایی عوامل تاثیرگذار در صنعت نشر کتاب در ایران و ارایه الگوی کیفی نشر کتاب در ایران است. این پژوهش از نظر رویکرد کیفی و شیوه اجرا, روش مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران نشر کشور هستند که با استفاده از نمونه گیری هدفمند درمجموع 16 نفر به عنوان مشارکت کننده انتخاب شدند. داده ها به روش مصاحبه با روش هدایت کلیات و بدون ساختار گردآوری شد. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان استفاده شد. پس از انجام مصاحبه و بررسی مجدد مولفه های استخراج شده توسط خبرگان, مقوله محوری مطالعه پیش رو, ضعف در مدیریت بنگاه های نشر شناسایی شد که با توجه به شرایط علی, زمینه ای و میانجی, راهبردهایی تدوین و مدل نهایی بر اساس آن ارایه شده است. بر اساس نتایج, مهم ترین مقوله های تاثیرگذار بر صنعت نشر شامل: مدیریت بنگاه های نشر, استراتژی صنعت نشر و فناوری اطلاعات و ارتباطات است و شرایط اقتصادی, تکثیر غیرمجاز, شرایط اجتماعی و سرانه مطالعه در رتبه های بعدی قرار دارند. پدیده محوری موردمطالعه در این پژوهش ضعف مدیریت در بنگاه های نشر است. جهت بهبود شرایط و به عنوان مولفه راهبردی بکارگیری و استفاده از فناوری های اطلاعاتی در حوزه نشر پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی میلانی، هامون، برومند، زهرا، و امیرکبیری، علیرضا. (1399). عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 21(50 )، 241-258. SID. https://sid.ir/paper/404337/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی میلانی هامون، برومند زهرا، امیرکبیری علیرضا. عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1399؛21(50 ):241-258. Available from: https://sid.ir/paper/404337/fa

    IEEE: کپی

    هامون شریفی میلانی، زهرا برومند، و علیرضا امیرکبیری، “عوامل تاثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 21، no. 50 ، pp. 241–258، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button