مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب علوم، بر اساس مدل آموزشی مونته سوری (مورد پایه نهم دوره متوسطه اول)

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 118

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب علوم پایه نهم دوره اول متوسطه بر اساس مدل آموزشی مونته سوری انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع تحلیل محتوا بود. جامعه آماری این پژوهش, کتاب های درسی دوره اول متوسطه در سال تحصیلی 1398-1397 بود که توسط دفتر برنامه ریزی و تألیف کتاب های درسی, تألیف و چاپ شد. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند, کتاب علوم پایه نهم دوره اول متوسطه انتخاب و تمامی فصول آن برحسب مؤلفه های مدل آموزشی مونته سوری بررسی شدند. ابزار مورد استفاده, چک لیست محقق ساخته مؤلفه های مدل آموزشی مونته سوری بود. با استفاده از آمار توصیفی به ارائه جدول های مربوط به مؤلفه های مدل آموزشی مونته سوری پرداخته شد. یافته های این مطالعه نشان داد در محتوای کتاب علوم پایه نهم دوره اول متوسطه بیشتر از همه به مؤلفه محیط یادگیری و کمتر از همه به مؤلفه محتوا و سازمان دهی پرداخته شده است. یافته های این پژوهش می تواند به برنامه ریزی برای ارائه محتوا و سازماندهی مناسب در کتاب های درسی علوم تجربی یاری برساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تودار، سیدرسول. (1399). تحلیل محتوای کتاب علوم, بر اساس مدل آموزشی مونته سوری (مورد پایه نهم دوره متوسطه اول). مدیریت و چشم انداز آموزش، 2(4 (پیاپی 6) )، 101-118. SID. https://sid.ir/paper/404528/fa

    Vancouver: کپی

    تودار سیدرسول. تحلیل محتوای کتاب علوم, بر اساس مدل آموزشی مونته سوری (مورد پایه نهم دوره متوسطه اول). مدیریت و چشم انداز آموزش[Internet]. 1399؛2(4 (پیاپی 6) ):101-118. Available from: https://sid.ir/paper/404528/fa

    IEEE: کپی

    سیدرسول تودار، “تحلیل محتوای کتاب علوم, بر اساس مدل آموزشی مونته سوری (مورد پایه نهم دوره متوسطه اول)،” مدیریت و چشم انداز آموزش، vol. 2، no. 4 (پیاپی 6) ، pp. 101–118، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button