مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ترتیب ورود به بازار و جهت گیری های استراتژیک بر عملکرد مالی شرکت

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 83

چکیده

 استراتژی تجاری شرکت نشانگر نحوه رقابت شرکت در بازار انتخابی شرکت است. شرکت ها با تدوین استراتژی های رقابتی مناسب, مزیت رقابتی به دست می آورند و زمینه پیشرفت شرکت را فراهم سازند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر ترتیب ورود به بازار و جهت گیری های استراتژیک بر عملکرد مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این پژوهش برای سنجش فرضیه های پژوهش از داده های مالی 150 شرکت بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1390 الی 1395 استفاده شده است. آزمون فرضیه ها مطابق رگرسیون حداقل مربعات تعمیم یافته به روش داده های ترکیبی است. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مستقیم ترتیب ورود به بازار بر اساس اتخاذ نوع جهت گیری های استراتژیک بر عملکرد مالی است, به طوری که شرکت های پیرو اولیه با استفاده از استراتژی تمایز بازاریابی و شرکت های تازه وارد در استفاده از استراتژی رهبری هزینه عملکرد موفقی بر اساس معیارهای بازده دارایی و بازده فروش دارند, همچنین اتخاذ استراتژی تمایز نوآورانه برای شرکت های پیشگام و پیرو اولیه تاثیر مثبت و معناداری با معیار بازده دارایی به منزله معیار اندازه گیری عملکرد مالی شرکت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عارف منش، زهره، انصاری سامانی، حبیب، و زارعی الوندی، سعید. (1399). بررسی تاثیر ترتیب ورود به بازار و جهت گیری های استراتژیک بر عملکرد مالی شرکت. کاوش های مدیریت بازرگانی، 12(23 )، 59-83. SID. https://sid.ir/paper/404572/fa

    Vancouver: کپی

    عارف منش زهره، انصاری سامانی حبیب، زارعی الوندی سعید. بررسی تاثیر ترتیب ورود به بازار و جهت گیری های استراتژیک بر عملکرد مالی شرکت. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(23 ):59-83. Available from: https://sid.ir/paper/404572/fa

    IEEE: کپی

    زهره عارف منش، حبیب انصاری سامانی، و سعید زارعی الوندی، “بررسی تاثیر ترتیب ورود به بازار و جهت گیری های استراتژیک بر عملکرد مالی شرکت،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 23 ، pp. 59–83، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button