مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی برداشت دانشجو معلمان شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در شیمی فیزیک: مطالعه موردی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی برداشت دانشجو معلمان آموزش شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در درس شیمی فیزیک انجام گردید. جامعه ی مورد مطالعه, دانشجو معلمان رشته آموزش شیمی بودند. 17 نفر از دانشجویان داوطلب از پردیس شهید هاشمی نژاد دانشگاه فرهنگیان مشهد, که درس شیمی فیزیک1 را گذرانده بودند, به عنوان نمونه در این پژوهش شرکت کردند و تفسیر آنان از به کارگیری عبارات ریاضی در معادلات ترمودینامیک بررسی شد. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی بود. نتایج نشان داد که اغلب دانشجویان با اینکه در ریاضیات پایه موفق بوده و به خوبی معادله های ریاضی را حلّ کرده بودند و در ارائه تفسیر مناسب از اصطلاح تابع جبری درجه های مختلف, تفسیر و به کارگیری مشتق های جزئی مرتبه اول به فرم نمادی شرین و بیان کمّیت های ترمودینامیکی عینی به صورت ریاضی مشکلی نداشتند ولی در به کار گیری عبارت های ریاضی در سیستم های ترمودینامک مشکل داشتند. همچنین کج فهمی هایی نیز در تعریف و به کار گیری دیفرانسیل های کامل و غیرکامل یک کمّیت ترمودینامیکی داشتند که باعث کاربرد اشتباه معادلات دیفرانسیل در موضوعات مختلف ترمودینامیک می شد. دقّت کم به واحدهای یک کمّیت و تفسیر اشتباه آن, مشکلاتی در ایجاد ارتباط بین کمّیت های ذهنی مانند آنتروپی و انرژی آزاد گیبس با کمّیت های عینی مانند حجم و فشار با استفاده از روابط ماکسول ایجاد کرده بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پنق، عبدالحکیم، و سعیدی، علی. (1399). بررسی برداشت دانشجو معلمان شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در شیمی فیزیک: مطالعه موردی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد. پژوهش در آموزش شیمی، 2(2 )، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/404602/fa

    Vancouver: کپی

    پنق عبدالحکیم، سعیدی علی. بررسی برداشت دانشجو معلمان شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در شیمی فیزیک: مطالعه موردی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1399؛2(2 ):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/404602/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحکیم پنق، و علی سعیدی، “بررسی برداشت دانشجو معلمان شیمی در به کارگیری عبارات ریاضی در شیمی فیزیک: مطالعه موردی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 2، no. 2 ، pp. 5–20، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404602/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button