مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

848
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارآیی نسبی حمل و نقل مسافری و باری استان های کشور

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 اهمیت حمل و نقل در توسعه کشورها و تاکید بر بهره وری در برنامه های پنج ساله توسعه از مهم ترین علل انجام تحقیقات بیشتر در مبحث کارآیی حمل و نقل است. با وجود اهمیت این دو موضوع، کمتر تحقیقی مبحث سنجش کارآیی با استخراج شاخص های مهم در صنعت حمل و نقل و با تاکید بر استان ها در طول برنامه های توسعه را مدنظر داشته است. در این تحقیق برای دستیابی به چنین هدفی و با استفاده از 6 شاخص ورودی و 6 شاخص خروجی در دو برنامه سوم و سه سال ابتدایی برنامه چهارم، به بررسی کارآیی نسبی استان ها در حمل و نقل باری و مسافری پرداخته شده است. در این راستا از مدل ریاضی تحلیل پوششی داده ها (DEA) و تحلیل حساسیت این مدل استفاده شده است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی - تحلیلی محسوب می گردد و داده ها از مراجع آماری معتبر استخراج شده اند. نتایج نشان از کارآیی بالای استان های بوشهر و تهران و کارآیی پایین استان کهکیلویه و بویراحمد در برنامه سوم و چهارم توسعه دارد. تعداد وسایل نقلیه عمومی درون شهری به عنوان حساس ترین شاخص ورودی و میزان مسافر حمل و نقل جاده ای به عنوان حساس ترین شاخص خروجی به دست آمدند که نشان از اهمیت این دو شاخص در کارآیی سیستم حمل و نقل کشور دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاه طهماسبی، اسماعیل، شمس الهی، سارا، و حیدری، تقی. (1389). بررسی کارآیی نسبی حمل و نقل مسافری و باری استان های کشور. مهندسی حمل و نقل، 2(2 (پیاپی 6))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/404811/fa

    Vancouver: کپی

    شاه طهماسبی اسماعیل، شمس الهی سارا، حیدری تقی. بررسی کارآیی نسبی حمل و نقل مسافری و باری استان های کشور. مهندسی حمل و نقل[Internet]. 1389؛2(2 (پیاپی 6)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/404811/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل شاه طهماسبی، سارا شمس الهی، و تقی حیدری، “بررسی کارآیی نسبی حمل و نقل مسافری و باری استان های کشور،” مهندسی حمل و نقل، vol. 2، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button