مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

360
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و تحلیل روان سنجی پرسشنامه توازن خودهای ممکن در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 391 | صفحه پایان 414

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر ساخت, و رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه توازن خودهای ممکن در دانش آموزان بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر تهران به تعداد 243534 نفر در سال تحصیلی 98-1397 بود که از میان آن ها 421 نفر از دانش آموزان (207 دختر و 214 پسر) با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. در مطالعه حاضر به منظور تعیین روایی عاملی پرسشنامه توازن خودهای ممکن از روش آماری تحلیل عاملی تایید استفاده شد. یافته ها: نتایج روش آماری تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که ساختار سه عاملی پرسشنامه توازن خودهای ممکن شامل (87/1=df/2c, 914/0=CFI, 907/0=GFI, 854/0=AGFI, 076/0=RMSEA) بود. نتایج همبستگی بین ابعاد پرسشنامه, شواهدی را از ساختار چندبعدی ابزار فراهم آورد. ضرایب همسانی درونی مولفه های اهداف, وظایف و نگرانی های خود و کل گویه ها به ترتیب برابر با 97/0, 82/0, 88/0 و 87/0 به دست آمد. نتیجه گیری: از آنجا که شاخص های برازندگی مدل تحلیل عاملی از برازش مطلوب برخوردار بودند و میزان ضرایب آلفای کرونباخ حاکی از همسانی درونی گویه های این ابزار بود, پرسشنامه ساخته شده دارای روایی و پایایی مطلوبی است و می توان از آن برای سنجش توازن خودهای ممکن و بررسی وجود ناهمخوانی خودها در دانش آموزان متوسطه استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زادشیر، فرزانه، صابر، سوسن، و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1399). ساخت و تحلیل روان سنجی پرسشنامه توازن خودهای ممکن در دانش آموزان. روان شناسی کاربردی، 14(4 (پیاپی 56) )، 391-414. SID. https://sid.ir/paper/405112/fa

    Vancouver: کپی

    زادشیر فرزانه، صابر سوسن، ابوالمعالی الحسینی خدیجه. ساخت و تحلیل روان سنجی پرسشنامه توازن خودهای ممکن در دانش آموزان. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1399؛14(4 (پیاپی 56) ):391-414. Available from: https://sid.ir/paper/405112/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه زادشیر، سوسن صابر، و خدیجه ابوالمعالی الحسینی، “ساخت و تحلیل روان سنجی پرسشنامه توازن خودهای ممکن در دانش آموزان،” روان شناسی کاربردی، vol. 14، no. 4 (پیاپی 56) ، pp. 391–414، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405112/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button