مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش استعداد انسانی در رابطه مدیریت کیفیت جامع و عملکرد

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: امروزه اکثر سازمان ها دریافته اند برای ادامه حیات موفقیت آمیز در دنیای کنونی, بهبود کیفیت امری انکارناپذیر محسوب می شود. اهمیت توجه به عملکرد برای سازمان ها باعث می شود که هر عامل مؤثر بر آن نیز اهمیت یابد. در این راستا پرداختن به مدیریت کیفیت جامع و یافتن برخی از متغیرهای میانجی ضرورتی غیرقابل انکار است. هدف این پژوهش بررسی نقش استعداد انسانی در رابطه مدیریت کیفیت جامع و عملکرد (مورد مطالعه: پست بانک قم) می باشد. روش: روش شناسی پژوهش حاضر که به لحاظ هدف در زمره مطالعات کاربردی است, پیمایشی توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری در این پژوهش کارکنان پست بانک قم میباشد, جمع آوری داده های مورد نیاز نیز با استفاده از ابزار پرسشنامه ی استاندارد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده تحلیل معادلات ساختاری و نرم افزار Smartpls3 صورت گرفته است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که باتوجه به ضریب استاندارد بدست آمده در مدل ساختاری درحالت استاندارد برای متغیر تعدیلگر که 0. 091 بدست آمده (مثبت است), استعداد انسانی بهعنوان تعدیلگر تاثیر مثبتی بر رابطه مدیریت کیفیت جامع و عملکرد در پست بانک قم دارد. نتیجه گیری: اهمیت نقش کلیدی منابع انسانی در سازمان های پیشرفته امروزی به حدی است که محققین اثربخشی تمام تکنیک ها و تاکتیک ها را نهایتا به عامل انسانی نسبت می دهند. اهمیت کارکنان دست کمی از مشتریان ندارد زیرا کارکنان موجب مشتری بیشتر و توسعه و ارتقاء سازمان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طوطیان اصفهانی، صدیقه، و یزدانی، فاطمه. (1399). نقش استعداد انسانی در رابطه مدیریت کیفیت جامع و عملکرد. توسعه سازمانی پلیس، 17(73 )، 49-66. SID. https://sid.ir/paper/405387/fa

    Vancouver: کپی

    طوطیان اصفهانی صدیقه، یزدانی فاطمه. نقش استعداد انسانی در رابطه مدیریت کیفیت جامع و عملکرد. توسعه سازمانی پلیس[Internet]. 1399؛17(73 ):49-66. Available from: https://sid.ir/paper/405387/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه طوطیان اصفهانی، و فاطمه یزدانی، “نقش استعداد انسانی در رابطه مدیریت کیفیت جامع و عملکرد،” توسعه سازمانی پلیس، vol. 17، no. 73 ، pp. 49–66، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button