مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین میزان تنوع مأموریتها در نظام آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 333 | صفحه پایان 348

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, تعیین میزان تنوع مأموریتها در نظام آموزش عالی ایران بود. روش: این پژوهش به روش آمیختة اکتشافی انجام شد. در بخش کیفی از تحلیل مضمون استفاده شد و جامعة آماری آن, اسناد بالادستی آموزش عالی بود. بخش کمّی به روش میدانی و جامعة آماری آن 100 نفر متخصص آموزش عالی کشور بود که از 80 نمونة انتخابی, 57 نفر به صورت تصادفی به پرسشنامة تعیین میزان تنوع مأموریتهای آموزش عالی کشور(با آلفای کرونباخ 869/0) پاسخ دادند. در بخش کیفی از نرم افزار Maxqda و در بخش کمّی از اس. پی. اس. اس استفاده شد. یافته ها: بر اساس تحلیل مضمون, 45 مأموریت مطلوب برای نظام آموزش عالی ایران به دست آمد و بر اساس تحلیل پرسشنامه های پژوهش حاصل نظر متخصصان, زیرنظامهای آموزش عالی ایران مأموریتهای متنوعی را دنبال نکرده و تنها در آموزش نیروی انسانی و گسترش عدالت آموزشی تنوع وجود دارد. نتیجه گیری: دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور, با وجود تنوع در عمل به مأموریتهای خود, به سازمانهایی مشابه و غیر قابل تمایز تبدیل شده اند. بنابر این, ساماندهی نظام رتبه بندی دانشگاهها, نتیجه گرا کردن بودجه ها, پاسخگو کردن زیرنظامها, ساماندهی نظام مدیریت علمی کشور و توجه به آمایش و مأموریت گرایی در آموزش عالی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائدی، سینا، صالحی عمران، ابراهیم، و گرایی نژاد، غلامرضا. (1399). تعیین میزان تنوع مأموریتها در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 9(2 (20) )، 333-348. SID. https://sid.ir/paper/405492/fa

    Vancouver: کپی

    قائدی سینا، صالحی عمران ابراهیم، گرایی نژاد غلامرضا. تعیین میزان تنوع مأموریتها در نظام آموزش عالی ایران. مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1399؛9(2 (20) ):333-348. Available from: https://sid.ir/paper/405492/fa

    IEEE: کپی

    سینا قائدی، ابراهیم صالحی عمران، و غلامرضا گرایی نژاد، “تعیین میزان تنوع مأموریتها در نظام آموزش عالی ایران،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 9، no. 2 (20) ، pp. 333–348، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button