مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

464
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده است. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف, کاربردی و توسعه ای و از لحاظ روش, توصیفی-پیمایشی است. در این پژوهش 53 نفر از اساتید و 270 نفر از دانشجویان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه ی محقق ساخته ی اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی بود و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس. 22 انجام شد. یافته ها: مؤلفه های اخلاق حرفه ای از نظر اساتید و دانشجویان, از اهمیت بالایی برخوردارند. با این حال, در اولویت بندی مؤلفه ها از نظر اساتید و دانشجویان, تفاوت معنادار وجود دارد. نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش, از نظر اساتید و دانشجویان, ویژگی های اخلاقی و شخصیتی اعضای هیئت علمی به عنوان الگوهای مؤثر در دانشگاه و جامعه, اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بر تربیت و کیفیت تفکر دانشجویان و دیگر اعضای جامعه تأثیرگذار است. پیشنهاد می شود اعضای هیئت علمی, اصول اخلاقی را در وظایف حرفه ای خود, نظیر آموزش و پژوهش, برای افزایش اخلاق حرفه ای در محیط دانشگاه و جامعه به کار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی بلداجی، حمیده، ملکی، حسن، و خورسندی طاسکوه، علی. (1398). شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8(1 (17) )، 103-120. SID. https://sid.ir/paper/405507/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی بلداجی حمیده، ملکی حسن، خورسندی طاسکوه علی. شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان. مدیریت در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1398؛8(1 (17) ):103-120. Available from: https://sid.ir/paper/405507/fa

    IEEE: کپی

    حمیده رفیعی بلداجی، حسن ملکی، و علی خورسندی طاسکوه، “شناسایی و اولویت بندی مؤلفه های اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی دانشکده ی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان،” مدیریت در دانشگاه اسلامی، vol. 8، no. 1 (17) ، pp. 103–120، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button