مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش عوامل آموزشی - دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 35

چکیده

 مقدمه. امتحان جامع علوم پایه که اولین آزمون سراسری دانشجویان پزشکی بعد از شروع تحصیل می باشد, می تواند تا حد زیادی توانایی های آنان را در گذراندن دوره ارزیابی کند. تجربه نشان داده است دانشجویانی که در امتحان ناموفق هستند در دوره های بعدی با مشکل مواجه خواهند بود. هدف از این تحقیق, تعیین نقش عوامل آموزشی - دموگرافیک بر نتیجه نمرات امتحان جامع علوم پایه پزشکی بود.روش ها. در یک مطالعه توصیفی تحلیلی, کلیه شرکت کنندگان امتحان جامع اسفند ماه 1377 که 73 نفر بودند, مورد مطالعه قرار گرفتند. نمرات کلیه دروس دوره, نمره امتحان جامع و برخی از متغیرهای اجتماعی دموگرافیک از پرونده آموزشی آنان استخراج گردید و با آمار توصیفی و استنباطی توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و خطر نسبی مردودی در امتحان جامع مشخص گردید.نتایج. تعداد مردودین امتحان 20 نفر و خطر نسبی مردودی در امتحان جامع برای دانشجویان ضعیف در درس بافت شناسی 32/10 و معنی دار بود. این نسبت برای درس ایمنی شناسی 55/4 و بهداشت3, 11/4 و معنی دار بود. خطر نسبی مردودی برای ساکنین خوابگاه 2/7, سهمیه غیر مناطق 4/3 و افرادی که دوره علوم پایه را در بیش از 5 نیم سال گذرانیده بودند,1/3 و معنی دار بود. مدل رگرسیون نیز نشان داد که دروس میکروب شناسی, فیزیولوژی2, بافت شناسی, جنین شناسی و سهمیه همبستگی مستقیم و درس روانشناسی همبستگی معکوس با نمره امتحان جامع دارند.بحث. متغیرهای سهمیه, استفاده از خوابگاه و طول دوره علوم پایه از متغیرهای مرتبط با نمره یا نتیجه امتحان جامع هستند. متغیرهای فیزیولوژی2, میکروب شناسی, بافت شناسی و سهمیه, با توجه به خطر نسبی بزرگ و معنی دار و ضریب رگرسیون بزرگ جزو مهمترین متغیرهایی هستند که با نمره یا نتیجه امتحان جامع بیشترین ارتباط را دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رودباری، مسعود، و شریعتی، راحله. (1381). نقش عوامل آموزشی - دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 5))، 27-35. SID. https://sid.ir/paper/406186/fa

Vancouver: کپی

رودباری مسعود، شریعتی راحله. نقش عوامل آموزشی - دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 5)):27-35. Available from: https://sid.ir/paper/406186/fa

IEEE: کپی

مسعود رودباری، و راحله شریعتی، “نقش عوامل آموزشی - دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 27–35، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406186/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button