مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش هنر جامعه محور: پدیدار شناسی چالش های آموزشِ هنرِ مبتنی بر هنرهای جوامع محلی(مورد مطالعه: عروسک های آیینی)

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 90

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پدیدار شناسی چالش های آموزش هنر مبتنی بر هنرهای جوامع محلی در حوزه عروسک های آیینی انجام گرفت. روش تحقیق به صورت کیفی از نوع اکتشافی, با رویکرد پدیدارشناسانه بود. جامعه پژوهش شامل مربیان, متخصصان و هنرمندانی بودند که از عروسک های آیینی در برنامه های آموزش هنر خود بهره بردند. روش نمونه گیری به صورت هدفمند متجانس صورت گرفت که با توجه به معیارهای ورود به پژوهش با 7 نفر به حد اشباع نظری داده ها رسید. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. اعتبار اطلاعات گردآوری شده از معیار ارزیابی لینکن و گوبا(1985) و روش دنزین(1978) و پاتون(1999) تایید شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها به شیوه ای استقرایی و با استفاده از روش هفت مرحله ای کولایزی(1978), انجام گرفت. یافته ها نشان داد, چالش های آموزش هنر مبتنی بر هنرهای کامیونیتی در دو سطح درون و برون نهادی قابل دسته بندی است. در سطح درون نهادی, چالش های فقدان رویکردی جامع در آموزش هنر, مهارت های مربیگری, چالش مخاطب شناسی, تولید دیالوژیک, مهارت دانش چند فرهنگی, مهارت رهبری اجتماعی و چالش های برون نهادی, شامل چالش اقبال اجتماعی, فروکاست منزلت هنر به لذت, فرگشت معنایی, حصر آیینی, تهدید کارکردی, چالش آمیختگی نشانه ها, انتظارات بین نسلی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طلایی، مرضیه، و کاتب، مرتضی. (1399). آموزش هنر جامعه محور: پدیدار شناسی چالش های آموزشِ هنرِ مبتنی بر هنرهای جوامع محلی(مورد مطالعه: عروسک های آیینی). مبانی نظری هنرهای تجسمی، -(9 )، 78-90. SID. https://sid.ir/paper/406496/fa

    Vancouver: کپی

    طلایی مرضیه، کاتب مرتضی. آموزش هنر جامعه محور: پدیدار شناسی چالش های آموزشِ هنرِ مبتنی بر هنرهای جوامع محلی(مورد مطالعه: عروسک های آیینی). مبانی نظری هنرهای تجسمی[Internet]. 1399؛-(9 ):78-90. Available from: https://sid.ir/paper/406496/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه طلایی، و مرتضی کاتب، “آموزش هنر جامعه محور: پدیدار شناسی چالش های آموزشِ هنرِ مبتنی بر هنرهای جوامع محلی(مورد مطالعه: عروسک های آیینی)،” مبانی نظری هنرهای تجسمی، vol. -، no. 9 ، pp. 78–90، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button