مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معیارهای ارزیابی ارزش اثرگذاری کاربران رسانه های اجتماعی چارچوبی براساس کاوش رسانه های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 125

چکیده

 امروزه رفتارهای تعاملی کاربران در رسانه های اجتماعی به یک منبع مهم و اثرگذار بر فعالیت های حوزه ی بازاریابی در کسب وکارهای مختلف تبدیل شده است. علی رغم اهمیت این موضوع, ارائه ی معیارهای مناسب برای ارزیابی رفتارهای اثرگذار کاربران در کارها پیشین کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به این منظور در این تحقیق در قدم اول یک چارچوب تئوری نوآورانه شامل دو بعد اصلی پتانسیل اثرگذاری و سطح اثرگذاری ارائه گردیده است. سپس به منظور تعریف معیارهایی برای اندازه گیری هر یک از ابعاد, با ارائه-ی یک دسته بندی جامع و ترکیبی شامل سه حوزه ی, تحلیل مبتنی بر کاربر, تحلیل مبتنی بر ارتباط و تحلیل مبتنی بر محتوا, تکنیک های کاوش رسانه های اجتماعی برای تحلیل رفتارهای اثرگذار کاربران مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه با توجه به مرور ادبیات صورت گرفته, معیارهای "تعداد کاربران فعال", " رتبه ی کاربر مبتنی بر ویژگی های ساحتاری و فعالیت ", "کیفیت و میزان تحلیلی و قضاوتی بودن متون تولید شده توسط کاربران" برای محاسبه ی هر یک از این ابعاد تعریف شده است. معیارهای پیشنهادی دراین مقاله برای ایجاد داشبوردهایی به منظور ارزیابی ارزش اثرگذاری کاربران در کسب و کارهای مختلف مثمرثمر می باشد. همچنین از طریق کلاس بندی جامع و آکادمیک در خصوص تکنیک های کاوش رسانه های اجتماعی, نقشه راه مناسب برای کسب وکارها در مورد داده هایی که باید جمع آوری کنند و تکنیک های لازم برای تعیین هر یک از این معیارها فراهم شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرمحمدیانی، روجیار، و محمدی، شهریار. (1398). معیارهای ارزیابی ارزش اثرگذاری کاربران رسانه های اجتماعی چارچوبی براساس کاوش رسانه های اجتماعی. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، 11(39-40 )، 109-125. SID. https://sid.ir/paper/406540/fa

    Vancouver: کپی

    پیرمحمدیانی روجیار، محمدی شهریار. معیارهای ارزیابی ارزش اثرگذاری کاربران رسانه های اجتماعی چارچوبی براساس کاوش رسانه های اجتماعی. فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران[Internet]. 1398؛11(39-40 ):109-125. Available from: https://sid.ir/paper/406540/fa

    IEEE: کپی

    روجیار پیرمحمدیانی، و شهریار محمدی، “معیارهای ارزیابی ارزش اثرگذاری کاربران رسانه های اجتماعی چارچوبی براساس کاوش رسانه های اجتماعی،” فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، vol. 11، no. 39-40 ، pp. 109–125، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button