مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و نقد درونی مدل ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 95

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش تبیین و نقد درونی مدل ترکیبی تربیت اخلاقی از دیدگاه ناروایز می باشد. در مقاله تبیین شده است که ناروایز دو رویکرد تربیت منش و تربیت اخلاقی عقلانی را به منظور ترکیب انتخاب و سپس این دو رویکرد را با توجه به مبانی فلسفی آنها با هم مقایسه کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را تبیین نموده است تا بتواند نقاط مثبت آنها را با هم ترکیب کند و به نظریه ای جامع که مبرا از نقاط ضعف دو رویکرد مذکور باشد دست یابد. در ادامه تبیین شد که ناروایز مدلی را ارایه می کند که به زعم او حاصل ترکیب نقاط قوت دو رویکرد پیش گفته است. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که ناروایز در دیدگاه خود دچار تناقض های درونی متعدد شده است. از جمله: برتر دانستن اصول تربیت منش بر تربیت اخلاقی عقلانی, ارایه الگو توسط او علیرغم اینکه قایل به این است الگو, قاعده و اصول خاصی را در تربیت اخلاقی نمی توان و نباید ارایه کرد, باقی ماندن بر نقاط ضعف رویکردهای مبدا, نادیده گرفتن استقلال متربی و نهایتا عدم پاسخگویی به سوالات بیشمار در تربیت اخلاقی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی گروه، عماد، غفاری، ابوالفضل، باقری نوع پرست، خسرو، و شعبانی ورکی، بختیار. (1399). تبیین و نقد درونی مدل ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، 10(1 )، 76-95. SID. https://sid.ir/paper/406580/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی گروه عماد، غفاری ابوالفضل، باقری نوع پرست خسرو، شعبانی ورکی بختیار. تبیین و نقد درونی مدل ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)[Internet]. 1399؛10(1 ):76-95. Available from: https://sid.ir/paper/406580/fa

    IEEE: کپی

    عماد حاتمی گروه، ابوالفضل غفاری، خسرو باقری نوع پرست، و بختیار شعبانی ورکی، “تبیین و نقد درونی مدل ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز،” پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد)، vol. 10، no. 1 ، pp. 76–95، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button