مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیرتعاملی سبک های یادگیری با کانون توجه در یادگیری یک مهارت حرکتی مجرد

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تعاملی سبک های یادگیری با کانون توجه در یادگیری مهارت پرتاب دارت بود. جامعه آماری شامل دانشجویان دختر دانشگاه تبریز بودند که از بین داوطلبین ناآشنا به مهارت پرتاب دارت و با رعایت سایر شرایط پژوهشی تعداد 40 نفر در چهار گروه 10 نفری سبک یادگیری واگرا-توجه درونی, سبک یادگیری واگرا-توجه بیرونی, سبک یادگیری همگرا-توجه درونی و سبک یادگیری همگرا-توجه بیرونی اختصاص داده شدند. آزمودنی ها پس از شرکت در پیش آزمون در دو هفته و هر هفته 3 جلسه و هر جلسه 5 بلوک 10 کوششی را انجام دادند. بعد از اتمام مرحله اکتساب آزمون یادداری فوری و انتقال و یک هفته بعد, آزمون یادداری تاخیری انجام گرفت. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون کروسکال والیس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین سبک های یادگیری و کانون توجه در مرحله اکتساب, یادداری فوری, یادداری تاخیری و انتقال در خطای شعاعی و میانگین در آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون کروسکال والیس تفاوت معناداری وجود ندارد (p>0/05) ولی بین گروه ها تفاوت معناداری در خطای متغیر آزمون انتقال (آزمون کروسکال والیس) وجود داشت (p>0/05). به نظر می رسد سبک یادگیری همگرا با توجه بیرونی و سبک یادگیری واگرا با توجه درونی منجر به یادگیری بیشتری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اقدسی، محمدتقی، زمانی ثانی، سیدحجت، مافی اصل، سمیرا، و قربان زاده، بهروز. (1397). تاثیرتعاملی سبک های یادگیری با کانون توجه در یادگیری یک مهارت حرکتی مجرد. روانشناسی ورزش، 3(1 )، 85-98. SID. https://sid.ir/paper/407006/fa

    Vancouver: کپی

    اقدسی محمدتقی، زمانی ثانی سیدحجت، مافی اصل سمیرا، قربان زاده بهروز. تاثیرتعاملی سبک های یادگیری با کانون توجه در یادگیری یک مهارت حرکتی مجرد. روانشناسی ورزش[Internet]. 1397؛3(1 ):85-98. Available from: https://sid.ir/paper/407006/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی اقدسی، سیدحجت زمانی ثانی، سمیرا مافی اصل، و بهروز قربان زاده، “تاثیرتعاملی سبک های یادگیری با کانون توجه در یادگیری یک مهارت حرکتی مجرد،” روانشناسی ورزش، vol. 3، no. 1 ، pp. 85–98، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button