مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

719
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوع هدف گزینی به صورت خودگفتاری بر یادگیری و خودکارآمدی مهارت پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 مقدمه و هدف تمرین بدنی تنها راه کسب و یادگیری یک مهارت جدید نیست بلکه استفاده از استراتژی های شناختی نیز می تواند یادگیری یک مهارت را تسهیل کند. بنابر این, هدف از این پژوهش بررسی تاثیر نوع هدف گزینی به صورت خودگفتاری آموزشی بر یادگیری و خودکارآمدی مهارت پرتاب دارت بود. روش شناسی 30 دانشجوی دختر دانشگاه ارومیه به طور داوطلبانه انتخاب شدند و بر اساس نمره پیش آزمون به 3 گروه تقسیم شدند. مرحله اکتساب 3 روز شامل 150 کوشش به صورت 5 بلوک 10 کوششی در هر روز بود. شرکت کنندگان 48 ساعت پس از آخرین جلسه تمرین در آزمون یادداری شرکت کردند. یافته ها نتایج تحلیل واریانس عاملی نشان داد که در مرحله اکتساب اثر اصلی گروه و اثر متقابل گروه در عامل (جلسات تمرین) معنا دار نبود اما اثر اصلی جلسات تمرین معنادار بود. در آزمون یادداری نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دوگروه هدف گزینی با گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد اما تفاوت بین دو گروه هدف گزینی معنادار نیست همچنین نتایج آزمون تحلیل واریانس یک راهه برای خودکارآمدی نشان داد که در آزمون یادداری بین دو گروه هدف گزینی با گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد اما تفاوت بین دو گروه هدف گزینی معنادار نیست. بحث و نتیجه گیری نتایج نشان می دهد که هدف گزینی به صورت خودگفتاری در افزایش یادگیری و خودکارآمدی موثر است. بنابراین, به مربیان پیشنهاد می شود هنگام آموزش مهارت از هدف گزینی به همراه خودگفتاری آموزشی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسافر، پریسا، و حسینی، فاطمه سادات. (1398). تاثیر نوع هدف گزینی به صورت خودگفتاری بر یادگیری و خودکارآمدی مهارت پرتاب دارت. روانشناسی ورزش، 4(1 )، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/407007/fa

    Vancouver: کپی

    پارسافر پریسا، حسینی فاطمه سادات. تاثیر نوع هدف گزینی به صورت خودگفتاری بر یادگیری و خودکارآمدی مهارت پرتاب دارت. روانشناسی ورزش[Internet]. 1398؛4(1 ):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/407007/fa

    IEEE: کپی

    پریسا پارسافر، و فاطمه سادات حسینی، “تاثیر نوع هدف گزینی به صورت خودگفتاری بر یادگیری و خودکارآمدی مهارت پرتاب دارت،” روانشناسی ورزش، vol. 4، no. 1 ، pp. 1–13، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button