مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,222
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اخلاق و صلاحیت های حرفه ای بر باورهای خودکارآمدی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه: باورها و نگرش های افراد همواره به عنوان محرکی مهم و جهت دهنده به فعالیت های انسان مطرح بوده است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اخلاق و صلاحیت های حرفه ای بر باورهای خودکارآمدی معلمان صورت گرفته است. روش: این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و با توجه به هدف آن به شیوه ی توصیفی از نوع همبستگی انجام شد, بدین منظور از بین جامعه ی660 نفری معلمان ابتدایی شهرستان شاهین دژ, 244 نفر (124 زن و 120 مرد) با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. با توجه به هدف اصلی پژوهش از سه پرسشنامه باورهای خودکارآمدی, اخلاق حرفه ای و صلاحیت های حرفه ای معلمان استفاده شد و روایی پرسشنامه های پژوهش حاضر با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب برابر (93/0 α =) و (89/0α =) و (97/0α =) به دست آمد و از شیوه مدل یابی معادلات ساختاری برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: نتایج معادلات ساختاری نشان دادند, ضرایب تأثیر صلاحیت ها و اخلاق حرفه ای بر باورهای خودکارآمدی معلمان به ترتیب برابر 55/0 و 36/0 به دست آمد همچنین نتایج حاکی از این بود که مقادیر کای اسکوئر هنجارشده, ریشه ی دوم میانگین مربعات خطای برآورد (RMSEA) و سایر شاخص ها مانند NFI, IFI و CFI که هرکدام وجهی از برازش مدل ساختاری را نشان می دهند, پس از اصلاح در حد مطلوب قرار دارند و می توان گفت مدل نهایی از برازش خوبی برخوردار است. نتیجه گیری: با توجه به یافته های این تحقیق می توان ادعا نمود که اخلاق و صلاحیت های حرفه ای معلمان دارای نقشی مثبت و معنادار بر باورهای خودکارآمدی آنان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدیان، سیروس، قاسم زاده، ابوالفضل، و قلی زاده، حمزه. (1396). نقش اخلاق و صلاحیت های حرفه ای بر باورهای خودکارآمدی معلمان. اخلاق در علوم و فناوری، 12(3 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/407011/fa

    Vancouver: کپی

    اسدیان سیروس، قاسم زاده ابوالفضل، قلی زاده حمزه. نقش اخلاق و صلاحیت های حرفه ای بر باورهای خودکارآمدی معلمان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(3 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/407011/fa

    IEEE: کپی

    سیروس اسدیان، ابوالفضل قاسم زاده، و حمزه قلی زاده، “نقش اخلاق و صلاحیت های حرفه ای بر باورهای خودکارآمدی معلمان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 3 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button