مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای درک مدیریتی مدیران کتابخانه های دانشگاهی و عمومی شهر تهران بر اساس رشته تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای درک مدیریتی مدیران کتابخانه های دانشگاهی و عمومی شهر تهران بر اساس رشته تحصیلی بود. روش: پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ نحوه گردآوری داده ها از نوع پژوهش های تحلیلی-پیمایشی بود. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شاغل در کتابخانه های عمومی شهر تهران (وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و کتابخانه های دانشگاه های دولتی وابسته به وزارت علوم, تحقیقات و فناوری شهر تهران به تعداد 780 نفر بود. داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس پرسشنامه امیری (1385) تهیه شده بود گردآوری شد. یافته ها: نتایج نشان داد که به طورکلی بین مهارت های عمومی مدیریت مدیران کتابدار و غیر کتابدار تفاوت معناداری وجود دارد و مدیران دارای تخصص کتابداری و اطلاع رسانی عملکرد بهتری نسبت به مدیران فاقد تخصص کتابداری و اطلاع رسانی داشتند. هم چنین مشخص شد که بین درک مدیریتی مدیران کتابخانه ها بر اساس جنسیت و نوع کتابخانه نیز تفاوت معناداری وجود دارد و مدیران زن نسبت به مدیران مرد و مدیران کتابخانه های عمومی نسبت به مدیران کتابخانه های دانشگاهی, عملکرد بهتری داشته اند. اصالت/ارزش: ارزش مقاله حاضر در نشان دادن اهمیت تخصص علم اطلاعات و دانش شناسی در مدیریت کتابخانه ها است و این اثر می تواند با نظرداشت ابعاد مدیریت, طرح های را برای بهبود درک مدیریتی مدیران کتابخانه ها ارائه دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، مهدی، و اصنافی، امیررضا. (1397). بررسی مقایسه ای درک مدیریتی مدیران کتابخانه های دانشگاهی و عمومی شهر تهران بر اساس رشته تحصیلی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، 24(2 (پیاپی 93) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/407026/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی مهدی، اصنافی امیررضا. بررسی مقایسه ای درک مدیریتی مدیران کتابخانه های دانشگاهی و عمومی شهر تهران بر اساس رشته تحصیلی. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)[Internet]. 1397؛24(2 (پیاپی 93) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/407026/fa

    IEEE: کپی

    مهدی رحمانی، و امیررضا اصنافی، “بررسی مقایسه ای درک مدیریتی مدیران کتابخانه های دانشگاهی و عمومی شهر تهران بر اساس رشته تحصیلی،” تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی (پیام کتابخانه)، vol. 24، no. 2 (پیاپی 93) ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407026/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button